یک رسانه وابسته به آل سعود از بررسی مکانیزمی در مجلس مشورتی عربستان برای اخراج پنج میلیون مهاجر ساکن این کشور خبر داد.

سعودی‌ها ۵ میلیون مهاجر را اخراج می کنند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الحیات از تصمیم مجلس مشورتی سعودی ها برای بررسی مکانیزم مبارزه با مهاجرت با قصد اقامتی در عربستان خبر داد و هدف از بررسی این مکانیزم را اخراج ۵ میلیون خارجی که به شکل غیرقانونی در عربستان سکنی گزیده اند، عنوان کرد.
 
صدقه فاضل به عنوان کسی که این پیشنهاد را ارایه داده است گفت: بخش بزرگی از این مهاجرت، ورود شمار تقریبا زیادی به شیوه ها و بهانه های مختلف به عربستان است که هدف آن نه دیدار یا گردشگری دینی یا اشتغال بلکه اقامت دائم یا اقامت مستمر است. این اقدام آنها غیرقانونی و مغایر با قوانین ما و بین المللی است.
 
وی افزود: شمار زیادی از این افراد برای مدت زیادی باقی مانده اند و زاد و ولد کرده اند که این مایه نگرانی است و این به مثابه ملت وارد شده ای هستند که خود را در کشور نه از طریق جنگ و اشغال بلکه از طریق نفوذ و شکستن قوانین و پنهان کارانه، تحمیل می کنند.باقی ماندن این گروه مهاجران، تبعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بسیار خطرناکی به همراه دارد که بر دست اندرکاران پوشیده نیست. 
 
فاضل تاکید کرد: عربستان از پنج دهه قبل هدفی برای اقامت غیر قانونی به طور گسترده شده است و افرادی از کشورهای آفریقایی و آسیایی به عربستان آمده اند. اینها افرادی از طبقه پایین در کشورهای خود هستند به گونه ای که سطح معیشتی پایین در عربستان برای آنها بهتر از سطح معیشی در زادگاههای خودشان است.

وی به آسیب ها و زیان وارده به عربستان از سوی این افراد اشاره کرده است.
منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.