طبق قانون برنامه پنجم قوه قضاییه موظف شده تا سامانه ای برای انتشار آرای محاکم قضایی ایجاد نماید تا مردم به صورت آنلاین این ارا را مشاهده کنند .

چرا امکان انتشار علنی آرای قضایی فراهم نشده است؟

طبق قانون برنامه پنجم قوه قضاییه موظف شده تا سامانه ای برای انتشار آرای محاکم قضایی ایجاد نماید تا مردم به صورت آنلاین این ارا را مشاهده کنند . ظاهرا سامانه ای ایجاد شده اما جامعیت ندارد و همه ارای قضایی را که می تواند برای شفافیت عملکرد قوه قضاییه و تحقیقات محققان مفید باشد شامل نمی شود . علت این امر چیست ؟

محسنی اژه ای در پاسخ با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی واقعا نبودن بودجه است  ، خاطر نشان کرد : ما بسیاری از اقداماتی را که می خواهیم داشته باشیم به لحاظ کمبود مالی نمی توانیم البته برخی احکام را هم نمی توان به طور کامل منتشر کرد  زیرا به دلایل امنیتی یا اخلاقی و خانوادگی باید مورد پالایش قرار گیرند مثلا در دادگاههایی که نمی شود علنی برگزار شود، همه حکم را هم نمی توان در معرض دید عموم گذاشت در برخی مواقع و در برخی استان ها زیرساخت های لازم را نیز نداریم.

 وی افزود: مرکزی در معاونت اموزشی قوه قضاییه ایجاد شده که از اساتید ، حقوقدانان و وکلا احکام را می بینند و نقد و بررسی می کنند و این نقدها قابل استفاده است اما به شکل کامل و صددر صدی به همان دلیل اصلی نبود بودجه و نیروی کافی انجام نمی شود . امیدوارم مجلس و دولت کمک کنند تا حداقل های بودجه قوه قضاییه تامین شود .

منبع:خراسان
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.