اصفهان- رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: طرح نظارتی ویژه پایش بازار اصفهان از ابتدای اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا پایان فروردین کاه سال آینده ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح نظارتی ویژه پایش بازار اصفهان تا پایان فروردین ۹۶ ادامه دارد

حمیدرضا  خشنود در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: با توجه به قوانین جاری از جمله قانون حمایت از مصرف کننده، قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی، تکالیف بخش های مختلف در امر نظارت، تولید و توزیع خدمات مشخص است.

وی اظهارکرد: واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در همین راستا با توجه به تکالیفی که قانونگذار برای آن مشخص کرده، در امر نظارت، بازرسی و پیشگیری از تخلفات در سطوح مختلف برنامه هایی را در دستور کار دارد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: در روزهای پایانی سال با توجه به تغییراتی که در وضعیت عرضه و بازار به وجود می آید، تقاضاها برای برخی از اقلام پر مصرف در روزهای پایانی سال افزایش یافته و همین مسأله نوساناتی در بازار به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان از نظر فراوانی کالا مشکلی وجود ندارد و اقلام مصرفی سبد خانوارها به بازار عرضه شده است، گفت: برخی از اقلام مثل آجیل، خشکبار، گز و شیرینی و فرآورده های لبنی و پروتئینی بالتبع شرایط ممکن است نوساناتی غیر متعارف و غیرکارشناسی داشته باشد که این تخلف محسوب می شود.

خشنود گفت: در واقع برخی نوسانات قیمت ها طبق پارامترهای اقتصادی حرکت می کند و برخی دیگر از مباحثی است که افزایش تقاضا عاملی برای شکل گیری تخلف می شود، از این رو بازرسی اصناف مطابق قانون برخوردهای لازم را انجام خواهد داد و در کنار آن سامانه ۱۲۴ در طول شبانه روز آماده دریافت اطلاعات مردمی برای رسیدگی است.

وی اظهارکرد: همزمان با ایام پایانی سال برای تقویت نظارت ها، طرح نظارتی ویژه پایش بازار اصفهان از اول اسفندماه سال جاری آغازشده و تا روزهای پایانی فروردین ۹۶ ادامه خواهد داشت.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح در۳ محور فعالیت های خود را تقویت و هدف گذاری می کند، اضافه کرد: از جمله اقدامات طرح نظارتی ویژه پایش بازار اصفهان، در حوزه نظارت و پیشگیری است که با پایش مستمر وضعیت بازار از نظر قیمت و فراوانی، تلاش می شود کالاها با کیفیت و قیمتی منطقی عرضه شوند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز، تقویت سامانه ۱۲۴ و افزایش فعالیت ها در قالب گشت های مشترک با همکاری دستگاه های ذیربط حاکمیتی و همچنین تشکل های صنفی اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.