بجنورد- نمایشگاه بهاره با جنب و جوش وشور هیجان مردم لباس زیبایی از بهار برتن شهر کرده است...نمایشگاه بهاره خراسان شمالی امسال شور دیگری دارد مردم استقبال خوبی از این نمایشگاه دارند و نمایشگاه پر از صدای همهمه کاسبان است که برای جلب توجه مردم صدایش را رها میکند و میگوید یکی بخر دوتا ببر ...بیا اینور بازار...کاسبی که برای مخارج عید حاضر است مشتری را با دندان نگه دارد و با تخفیف های بالا جنس هایش را به فروش برساند جمعیت گسترده ای در این نمایشگاه حضوردارد.

خزان اقتصادی در نمایشگاه بهاره

قدس آنلاین- زهره محمدی: گمان می رود که مردم استقبال خوبی داشته اند و لیکن بازار اقتصاد فشار بزرگی بر دوش سرپرست های خانواده داشته و مردم اکثرا به عنوان یک بازدید کننده و گرفتن نرخ به این نمایشگاه آمده اند البته یکی از مزایای این نمایشگاه برای مردم مسافرکشی و مسافر بری در این شرایط بیکاری است  ...

به نظرمی رسد که فروش مواد غذایی بهتر باشد زیرا جمعیت بیشتری در این غرفه ها مشاهده می شود و مردم خرید های کم و یا زیادی از این غرفه ها دارند هر قدم که در این بازار به روی زمین میگذاری جو سنگینی روحت را به اسارت میگیرد.

 پدری که دست دخترکوچکش را گرفته و با اخمی بر چهره او را به دنبال خود میکشد و کودکی که با حسرت به آن جفت کفش های صورتی مینگرد...و یا پسرک هفت ساله که چشم به شیشه ی اکواریوم کوچک پر از ماهی ها ی قرمز دارد...

 پای صحبت های غرفه داران که مینشینی جز درد دلشان چیزی دیگری عایدت نمی شود اجاره های ۶۰۰ هزارتومانی غرفه ها که در این بازار کساد برایشان سنگین است...و یا تخفیف های به اصطلاح پانزده درصدی که برای فروش مجبورند بیشتر از این تخفیف در نظر بگیرند...و یا کم کاری مسئولان که تبلیغاتی بسیاری نداشتند... مردم دو جانبه در زیر فشارند چه آنکه نانوایی دارد چه آن که نان ندارد...بازدیدکنندگان از رضایت ها و نارضایتی هایشان می گویند.

فروش و قیمت ها ی بالا برای  اجناس کم کیفیت و از مد خارج شده بخصوص عرضه پوشاک و لباس بازار...البته قابل ذکر هست که برای مکان جدید برگزاری نمایشگاه بسیار قدردان بودنند در غرفه های خوراکی که قدم میگذاری شکمت به صدا در می آید و زبانت نم برمیدارد..اما چه سود قیمت های آجیل و شیرینی ها ی عید وادارت میکنند که به شکم خود اخطار دهی که صدایش در نیاید...به گفته ی مردم اکثرا به اجبار برای حفظ ابرو چند کیلویی آجیل خرید میکنند و بیشتر از مشکلات اشتغال شهردم میزنند از بی کاری و جیب های خالی و قیمت های بالای اجناس و پوشاک...از فشار اقتصادی روز که بر دوش مردم قشر ضعیف هست و بجای خرید آجیل عید و استقبال از سال جدید حرص و جوش را به جان میخرند و با استرس و ترس منتظر سال هستند البته این بین عده ی از مردم هم با رضایت بسیاردر تکاپوی خرید هستند از لوازم منزل گرفته تا ظاهر و پوشش را تغییر میدهند.‌..و خود را برای سال جدید با شادی و بدون دغدغه فکری آماده میکنند.

گفتنی است که نمایشگاه بهاره در۲۳۰ غرفه در محل دهکده مقاومت بسیج واقع در مجتمع شهید برونسی از ۱۱ اسفند تا ۲۰ اسفند با ۱۵ درصد تخفیف از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ پذیرای شهروندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.