قدس آنلاین-بندر عباس: همه ساله به دلیل شرایط آب و هوایی خوب و همچنین زرق و برق بازار های خرید و نیز همجواری با آب های نیلگون خلیج فارس مسافران بسیاری را برای حضور در جزیره قشم دعوت می کند اما طی سال های گذشته همواره این سیل عظیم گردشگر با مشکلات بسیاری روبرو بوده است.

جزیره قشم برای پذیرایی از گردشگران خانه تکانی کرد

جزیره قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران با داشتن طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریای حرا، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، دره تندیس ها، خلیج دلفین ها، جزایر ناز، غارهای خوربس، دره ستاره ها، تنگه چاهکوه، چاه های تلا، بادگیرهای لافت، سواحل زیبا، غذاهای لذیذ طبخ شده از آبزیان خلیج فارس، صنایع دستی و صد البته میهمان نوازی مردمان نجیبش همه ساله میزبان انبوه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

کمبود اسکان چالش سفر

بزرگترین چالش مسافران نوروزی در سفر به جزیره قشم طی سال های گذشته کمبود فضاها و کمپ ها برای اسکان میهمانان بوده است به طوری که مهمان پذیرها و هتل های موجود در این جزیره کفاف سیل عظیم میهمانان را نمی دهد و کمپ هایی نیز با توجه به هجمه مسافران در این جزیره با دارا بودن شرایط مناسب رفاهی به تعداد نیاز وجود نداشته است.

در طی سال های گذشته در غیاب نبود این کمپ های اسکان و فضاهای سبز مناسب، میهمانان در پیاده رو خیابان ها، جلوی مغازه ها و ادارات و جای دیگر شب را با سختی فراوان به صبح  رساندند که خاطره ناخوشایندی در سفر به قشم بر جای گذاشته است.

تردد سخت در اسکله لافت و بندر پل در ایام نوروز به جزیره قشم بوده است.جایی که گردشگر و میهمانان پس از چندشبانه روز رانندگی و خستگی به صف های چندین کیلومتری بندرپهل و لافت می خورد و ساعت های زیادی را برای ورود یا خروج از دست می دهند و این خستگی راه هم زمینه ساز برخی درگیری ها و بروز بعضی ناهنجاری ها می شد.

امسال خدمات متفاوت است

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با بیان اینکه امسال ارایه خدمات در مقایسه با گذشته کاملا متفاوت خواهد بود بیان می کند: آماده سازی ۱۰ کمپ پارک و بیش از ۵۰ خانه بوم گردی در روستاها را از مهمترین اقدامات انجام شده برای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

مرتضی شیخ زاده می افزاید: کمپ پارک های سطح جزیره با داشتن تمامی امکانات مورد نیاز اسکان مسافر و خانه های بوم گردی با پذیرایی از مهمانان به شیوه محلی اسکان مسافران را تسهیل می کنند.

افزایش ظرفیت اسکان

وی با بیان اینکه  تا سال ۹۲ تنها چهار هزار تخت در هتل های قشم وجود داشت ادامه می دهد: در حال حاضر ۴۸۰۰ تخت دیگر به میزان قبلی اضافه شده و سال آینده هم چهار هزار تخت دیگر به مجموعه تخت های اماکن اقامتی قشم اضافه می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که به جزیره وارد می شوند مسافر هستند نه گردشگر بیان می کند: آنان در پارک ها و خیابان ها چادر می زنند و غذایشان را خودشان تهیه می کنند و به دستور رییس جمهور محترم گام های بلندی را با هدف تکریم و پذیرایی از همه مسافران و میهمانان جزیره قشم برداشته ایم.

وی ادامه می دهد: با اختصاص ۱۲۰ هکتار زمین ۱۲ کمپ پارک در مجاورت سواحل زیبای خلیج فارس با امکانات کامل احداث شده که ۱۰ مورد آن برای نوروز ۹۶ به بهره برداری می رسد.

وی یادآور می شود: ظرفیت این کمپ پارک ها برای برپایی هفت هزار و ۵۰۰ چادر برنامه ریزی شده است و هر کمپ پارک از امکانات کامل بهداشتی و رفاهی و همچنین سینماشب برخوردار هستند تا مسافران دغدغه اسکان نداشته باشند.

اطلاع رسانی جدید

 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه امسال سعی شده تا اطلاع رسانی به بهترین نحو ممکن انجام شود بیان کرد: حوزه اطلاع رسانی قشم دچار تحولات فراوانی شده و لذا مسافران جزیره قشم می توانند با مراجعه به آدرس www.Qeshm.ir  تمام اطلاعات مورد نیاز خود از جاذبه های گردشگری، اماکن اقامتی و توریستی، مراکز تجاری، آیین و فرهنگ، شرایط جغرافیایی، شماره تلفن های ضروری و هرآنچه یک مسافر برای آمدن به قشم نیاز دارد را از این سایت دریافت کنند.

افزایش شناور ها

در همین حال مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در نوروز امسال ۳۸ شناور مسافری بزرگ و ۳۱ لندینگرافت آماده ارایه خدمات به مهمانان نوروزی هستند.

محمد علی سلیمی گفت: ۳۸ فروند شناور مجهز، ایمن و پیشرفته مسافری با گنجایش ۵۰ تا ۲۵۰ نفر و مجموع بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ صندلی، در ایام نوروز مسافران و گردشگران را  بین بندرعباس وجزایر قشم، هرمز و درگهان وبالعکس جابجا خواهد کرد.

وی افزود: مراکز فروش بلیت شناورهای مسافربری علاوه بر اسکله مسافربری حقانی در مبادی ورودی و پایانه‌ های مسافری از جمله راه آهن و دفاتر هواپیمایی، از نیمه دوم اسفندماه امسال پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون و کار هرمزگان اظهار کرد: بمنظور رفاه حال مسافران و کاهش زمان ورود آنان در صف تهیه بلیط در اسکله ها، فروش اینترنتی بلیط سفرهای دریایی نیز از طریق سامانه اینترنتی قابل دریافت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.