نشست کتاب‌خوان تخصصی زبان شناسی امروز سه شنبه ۱۷ اسفند با حضور استادان زبان شناسی و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می‌شود.

نشست کتاب‌خوان تخصصی زبان‌شناسی برگزار می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست کتاب‌خوان تخصصی «زبان شناسی» امروز سه شنبه ۱۷۷ اسفندماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. این برنامه پنجمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان در حوزه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی است.

در این نشست آزیتا افراشی، آتوسا رستم‌بیک و حسین صافی به معرفی کتاب‌هایی با موضوع زبان‌شناسی پرداخته و در این موضوع سخنرانی می‌کنند.

حسین صافی متولد ۱۳۵۵ و فارغ التحصیل دکتری زبان شناسی همگانی از دانشگاه تهران و مولف کتاب «داستان از این قرار بود»، نشر رخ داد نو است. از او سه کتاب ترجمه نیز در بازار نشر با این عنوان ها موجود است:  از فلسفه به زبان شناسی. نشر گام نو، نقب هایی به جهان داستان نشر گام نو و عناصر بنیادین در نظریه های روایت نشر نی.

آتوسا رستم‌بیک متولد ۱۳۵۷ و عضو هیات علمی پژوهشکده زبان شناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او دکترای زبان‌شناسی همگانی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دارد و کتاب‌های «راهنمای معلم برای محافت از کودک» انتشارات مدرسه، «چارچوب و ویژگی‌های مطالعه بین‌المللی پیشرفت سواد خواندن» نشر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مشکلات زبانی و ارتباطی؛ «راهنمایی برای معلمان» انتشارات مدرسه از او در بازار نشر موجود است.

آزیتا افراشی نیز عضو هیات علمی پژوهشکده زبان شناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او  دکترای زبان شناسی خود  را در سال ۸۱ از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده و کتاب‌های «اندیشه‌هایی در معنی‌شناسی» انتشارات فرهنگ کاوش، «ساخت زبان فارسی» انتشارات سمت و مجموعه مقالات «دومین کارگاه معنی‌شناسی» نشر اهورا از او در بازار نشر موجود است.

این برنامه ساعت ۱۰ امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفند در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، خیابان دکتر آیینه وند (۶۴ غربی) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.