زاهدان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: سند گیاهان دارویی استان امسال برای نخستین بار در کشور ذیل فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

سند گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در کشور تدوین شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالباسط پاکزاد صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان، با اشاره به اینکه رویکرد اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال جاری توجه به برنامه‌محوری بوده است، اظهار داشت: سند گیاهان دارویی استان امسال برای نخستین بار در کشور ذیل فرمایشات رهبر ‌انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: این سند در قالب یک برنامه ۶ ساله تدوین شده که ۴۸ هزار هکتار از اراضی ۱۵ شهرستان استان را شامل می‌شود و در صورتی که بحث اعتباری آن توسط استانداری به تصویب برسد، وارد فاز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکنون فاز اجرای پایلوت این طرح را با موفقیت به اتمام رسانده، ادامه داد: اجرای این طرح در طول دوره ۶ ساله حداقل ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ۹۶ هزار نفر را به طور مستقیم درگیر کار می‌کند.

پاکزاد با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰۰ گونه گیاهی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۳۰۰ گونه آن دارویی است، افزود: سیستان و بلوچستان پس از استان کردستان دارای بیشترین تنوع گیاهان دارویی است و بیشترین تنوع پوشش گیاهی میان شهرستان‌های استان مربوط به خاش است.

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان بیشتر به صورت خام‌فروشی در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و امیدواریم با تصویب و تخصیص اعتبار به سند گیاهان دارویی استان به سمت فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در این زمینه حرکت کنیم.

وی به تدوین سند جامع بیابان‌زدایی سیستان و بلوچستان توسط اداره‌کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: این سند با توجه به دانش و تجربه بومی و با استعدادسنجی و امکان‌سنجی استانی با جزئیات کامل تدوین شده و کاملاً اجرایی است. این سند یک برنامه ۶ ساله است که به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ۱۵۶ هزار نفر- روزاتغال‌زایی در پی دارد که تاکنون ۴۶۰ هزار نفر- روز آن محقق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.