بجنورد- کارگاه آموزشی تبیین پیوست فرهنگی و اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر «حسن بنیانیان» رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بجنورد برگزار شد.

کارگاه آموزشی تبیین پیوست فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در بجنورد برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر حسن بنیانیان پیش از ظهر سه شنبه در این کارگاه آموزشی به تبیین موضوعاتی همچون نقش مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در پیشرفت فرهنگی، پیوست نگاری فرهنگی و مفهوم عینی تحقق مدیریت راهبردی پیشرفت در جامعه اسلامی پرداخت.

وی اظهار داشت: فرهنگ جهت دهنده به تصمیمات کلان کشور است و یکی از پیچیده ترین موضوعات در نظام خلقت و جامعه به شمار می رود.

بینانیان اذعان داشت: تقویت باورها، پیشرفت مادی و توزیع رفاه، توزیع عادلانه، ارتقاء اخلاق و احیای احکام الهی از مولفه های اصلی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی توجه به ملاحظات سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی و امنیتی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام را لازمه تصمیم گیری دانست و گفت: رعایت این موارد می تواند زمینه ساز پیشرفت جامعه اسلامی و برپایی تمدن نوین شود.

دکتر بنیانیان، همچنین با تأکید بر داشتن پیوست فرهنگی در همه امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، لوازم ایجاد نظام پیوست نگاری فرهنگی در ساختار اجرایی را قانون نویسی، گفتمان سازی، نیروسازی، تشکل سازی، تولید ادبیات و الگوسازی نام برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: در پیوست نگاری فرهنگی نیازمند چهار گروه صاحب نظر مدرس، مدیر تیم، ناظر صاحب نظر از سوی کارفرما برای هدایت و ارزیابی و کارشناس فرهنگی عضو تیم مطالعاتی هستیم.

این کارگاه تخصصی که با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان فرهنگی و فعالان هنری خراسان شمالی در محل سالن همایش های بانک ملی بجنورد برگزار شده است و تا عصر امروز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.