تبریز-سرپرست شرکت داروسازی شهید قاضی گفت: به همت متخصصان داخلی دو محصول دارویی تزریقی جدید برای نخستین بار در کشور تولید شد.

۲ محصول دارویی نخستین بار در کشور تولید شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل باباپور با اعلام اینکه به همت متخصصان داخلی دو محصول دارویی جدید برای نخستین بار در کشور و در شرکت داروسازی شهید قاضی تولید شده و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: محلول تزریقی استامنیوفین و لووفلوکساسین این دو محصول هستند که به صورت ویال، آماده مصرف و بدون نیاز به رقیق کردن در کشور تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

سرپرست شرکت داروسازی شهید قاضی با اشاره به موارد مصارفی این محصولات در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تاکید کرد: محصول لووفلوکساسین به عنوان آنتی بیوتیک و در موارد عفونت‌های عمومی قبل و بعد از عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باباپور، درباره محصول استامنیوفین نیز اظهار داشت: نقش ضددردی استامنیوفین و مصرف در مراکز درمانی در این تولید مورد توجه است.

عضو هیأت مدیره موظف شرکت داروسازی شهید قاضی، ظرفیت تولید برای این محصول در مجموعه تحت مدیریتش را ۵۰۰ هزار عدد در سال برای هر یک از این محصولات اعلام و تصریح کرد: در مجموعه سالانه یک میلیون عدد از دو محلول تزریقی استامنیوفین و لووفلوکساسین تولید و در اختیار بازارهای هدف قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی خط تولید این دو محصول سرمایه‌گذاری خاصی صورت نگرفته، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به وجود ظرفیت‌های بالفعل در مجموعه شهید قاضی، سرمایه‌گذاری خاصی برای این طرح صورت نگرفته بلکه با تبدیل ظرفیت‌های بالفعل به بالقوه زمینه تولید این دو محصول فراهم شده در حالیکه اگر منبعی برای سرمایه‌گذاری قرار می‌گرفت، باید نزدیک به ۱۷۰ میلیارد ریال از منابع داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت.

باباپور در پاسخ به خبرنگار فارس در رابطه با تأمین نیاز داخلی تا پیش از این گفت: تأمین نیاز داخلی به این محصول تماماً از طریق واردات انجام می‌شد که با تولید انبوه در مجتمع شهید قاضی، نیاز داخل از این طریق برآورده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.