گرگان- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود مخالفت ها در برابر بهره برداری جمهوری اسلامی ایران از دریا، با تئوری بازگشت به دریا رهبر انقلاب توسعه فعالیت های دریایی ما آغاز شد.

بهره لازم را از دریا نبرده ایم/ عده ای مخالف حضور ایران در آب های بین المللی بودند

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار حبیب الله سیاری، صبح سه شنبه در نشست صمیمی با مدیران، استادان و دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دریا را منبع ثروت و قدرت دانست و اظهار کرد: بیش از ۹۰درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود و ایران به واسطه متصل بودن به آب های آزاد موقعیت مناسبی برای گسترش تجارت دریایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که باید بنادر کشور توسعه یابد، گفت: علی رغم ظرفیت های بسیار بهره لازم را از دریا نبرده ایم.

وی به تلاش هایی که برای دوری جمهوری اسلامی از دریا صورت گرفته اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب تئوری بازگشت به دریا را مطرح کردند تا برای توسعه فعالیت های در دریا اقدام شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دریا نیازمند توجه خاص است افزود: حدود سه هزار کیلومتر ساحل داریم که با احتساب بنادر و جزایر به پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر می رسد و باید بنادر و پس کرانه ها را توسعه دهیم.

سیاری گفت: ما در حوزه های صنعتی، گردشگری و مانند آن بهره لازم را از دریا نبرده ایم ولی با استفاده از آن موجب ایجاد اشتغال هم خواهیم شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت اردوهای زیارتی راهیان نور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که راهیان نور گنجی است که باید از آن استفاده کنیم و این ارزش‌ها را به جامعه انتقال دهیم.

سیاری تصریح کرد: راهیان نور یک سفر گردشی است که موجب ایجاد بصیرت می‌شود و هر فردی که به این سفر می‌رود با دیدن جلوه‌های دفاع مقدس به رشد معنوی خواهد رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیداری اسلامی الهام بخش انقلاب است، اظهار کرد: کشور ما مورد تهدید است و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم زیرا کشورهای استعمارگر به دنبال ایران هراسی هستند.

سیاری بیان کرد: استکبار دشمن ما بوده و کشورهای استعمارگر به دنبال کوچک کردن کشورهای قدرتمند است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ماموریت نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی  از بندر چابهار تا مدار ۱۰ درجه که طول آن دو هزار کیلومتر و مساحت آن دو میلیون کیلومتر مربع است را پوشش می‌دهد و ما باید این امنیت را تامین کنیم.

سیاری افزود: خلیج عدن مسیر تمام کشتی‌هایی است که صادرات و واردات به کشور ما را انجام می دهند و ما باید در آنجا امنیت برقرار کنیم که این امنیت برای اقتصاد کشور خودش یک دستاورد است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۹۰۰ فروند کشتی تجاری و نفت کش در مقابله با دزدان دریایی امنیت کشور را حفظ می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.