قائم مقام تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) تأکید کرد که انتخاب شهرهای مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند نه فقط مایه وحدت اسلامی، بلکه قوام بخش صلح جهانی باشد.

«پایتخت فرهنگی جهان اسلام» می‌تواند مایه تحکیم صلح جهانی باشد/در معرض شدیدترین حملات برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستیم

"سید أفضل شامی" قائم مقام تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) در گفتگو با "قدس آنلاین" گفت: روشن است که به ویژه در عصر حاضر، پیروان اهل بیت علیهم السلام علاقه شدید خود به تحکیم وحدت اسلامی را ثابت کرده اند؛ پیروان اهل بیت(ع) نه تنها مخالف فرقه گرایی و تفرقه میان مسلمانان هستند، بلکه تأکید دارند جامعه و سرزمین های اسلامی باید همگان را دربرگیرد و با صرف نظر از اختلافات عقیدتی به تمام مذاهب احترام گذاشته شود.

وی افزود: آنچه در ایام زیارت اربعین امام حسین(ع) در عراق مشاهده می کنیم به خوبی نشان می دهد که همگی و بدون توجه به گرایشات مذهبی، دینی و حتی قومی در خدمت زائران ایستاده اند. پیروان اهل بیت(ع) همواره این گفته امام علی(ع) را که فرمود: "النّاس صِنفان إما أخ لک فی الدین أو نظیرٌ لک فی الخَلق" (مردم دو گروه هستند؛ یا برادر دینی تو و یا همانند تو انسان هستند)، مقابل دیدگان خود قرار می دهند؛ بنابراین وقتی یکی از شهرهای مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می شود، این شهر می تواند با بهره گیری از عتبات مقدسه، عملا ثابت کند که پایتختی برای فرهنگ جهان اسلام است و انشاالله این هدف از طریق آستان قدس رضوی محقق خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: همگان باید توجه داشته باشند که امروز، دین اسلام در معرض شدیدترین حملات از سوی دشمنان از طریق تفرقه افکنی قرار دارد که البته با بهره گیری از رهنمودهای مراجع عظام و بواسطه آنچه که از امت اسلامی سراغ داریم، انشاء الله دست مایه این بازی ها قرار نخواهیم گرفت.

سید أفضل شامی در پایان اضافه کرد: زیارت عتبات مقدسه به ویژه ضریح مطهر امام رضا(ع) و امام حسین(ع) می تواند نه فقط خاستگاهی برای وحدت میان امت اسلامی باشد، بلکه می تواند پایه های صلح جهانی را تحکیم بخشد و ما برای تحقق و حصول این حقیقت تلاش می کنیم؛ چرا که ایام زیارت اربعین، به حق این شایستگی را دارد  که با عنوان "روز صلح جهانی" قلمداد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.