خرم آباد- مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در سال گذشته بر اثر بارش باران، برف و سیل متحمل ۵ میلیارد تومان خسارت به شبکه های برق استان شده بودیم که این رقم در سال جاری با تدابیر اتخاذ شده به ۳ میلیارد تومان کاهش یافت.

بارش ها در سال جاری ۳ میلیارد تومان خسارت به شبکه برق لرستان وارد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، فریدون خودنیا در پنجمین جلسه کارگروه انرژی و آب استان اظهار داشت: این برای استان لرستان یک افتخار است که علاوه بر رفع مشکلات خود در سریعترین زمان ممکن، برای رفع مشکلات نقاط دیگر نیروهای کمکی به چند استان همجوار اعزام کند.

وی برق را یکی از زیر ساختی ترین صنعت ها دانست و بیان داشت: در این حوزه لازم است برخی سازمان ها و دستگاه های دولتی از جمله فرمانداری ها، یگان های انتظامی، بیمارستان ها، هلال احمر استان و … نسبت به تهیه دیزل ژنراتور در دستگاه خود اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه در زمینه نصب دیزل ژنراتور برخی سازمان ها پیشقدم شده اند، عنوان کرد: با توجه به مذاکراتی که با مدیرکل پدافند غیرعامل استان انجام شده تمامی دستگاه های حساس و امنیتی مکلف به تهیه دیزل ژنراتور شده اند.

خودنیا کارگروه تخصصی انرژی و آب استان را کارگروهی موفق ارزیابی کرد و گفت: از نشانه های موفقیت این کارگروه می توان به کاهش خسارات وارده به شبکه های برق استان طی سال گذشته اشاره کرد.

خودنیا به دستورالعمل وزیر محترم نیرو در خصوص تبدیل ۲۰ درصد انرژی مصرفی دستگاه ها از طریق پنل های خورشیدی و بادی اشاره کرد و گفت: این یک تکلیف است و الزاما بایستی بصورت یک اپیدمی در سطح تمامی سازمان ها و دستگاه ها اجرایی شود لذا دستگاه ها می توانند با اختصاص تنها یک درصد از بودجه سالانه خود از پنل های فتو ولتائیک یا انرژی خورشید بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.