«ابومحمد یحیی الیوسفی» عضو هیأت علمای یمن، گفت:سعودی ها شاخ شیطان هستند و شیطان برای مردم خیری نمی‌آورد. آل‌سعود با اموال و پولهای خود میان مسلمانان تفرقه ایجاد کرده و امت را از وحدت دور می کنند.

سعودی‌ها شاخ شیطان در یمن هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ پس از گذشت چندین سال از روند بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، شاهد فراز و نشیب هایی در برخی از این کشورها هستیم. در حال حاضر پدیده ای به نام تروریسم، با حمایت محور غربی در کنار رژیمهای مرتجع عربی، منطقه را به آتش کشیده و در عین حال مسأله نخست جهان اسلام یعنی فلسطین را به حاشیه رانده است.

از سوی دیگر جنگ تحمیلی آل‌سعود به مردم مظلوم یمن در پایان دومین سال خود قرار دارد در حالیکه به اذعان کارشناسان عربستانی‌ها به هیچ یک از اهدافشان نرسیده‌اند.

در همین راستا و برای بررسی ریشه تحولات جاری منطقه بویژه اوضاع یمن و تاثیر آن بر مسأله فلسطین با «ابومحمد یحیی الیوسفی» عضو هیأت علمای یمن گفت و گو کردیم:

پس از گذشت چند سال از وضعیت بیداری اسلامی ،به نظر شما این بیداری چقدر به اهداف خود نزدیک شده است ؟

بیداری اسلامی به لطف خداوند و تلاش های جمهوری اسلامی به ویژه آیت الله خامنه ای (مدظله) و امام خمینی (ره) که عاملان این بیداری بودند، به حدی رسیده که امت اسلامی درک می کنند باید به قرآن بازگردند. زیرا قرآن کریم عامل وحدت است و تفرقه ایجاد نمی کند اما در صورتی که جهان اسلام و امت اسلامی به غیر از قرآن کریم رجوع کنند، منجر به تفرقه می شود نه وحدت.

برادران مسلمان یمن در محور مقاومت و وحدت میان مسلمانان چه نقشی ایفا می کنند؟

مثلث شر در قالب آمریکا، اسرائیل و آل سعود جنگ و تجاوزی ظالمانه را علیه یمن به راه انداخته اند. با هر نوع سلاحی، از هوا، زمینه و دریا به ما حمله می کنند و یمن را تحت محاصره همه جانبه قرار داده اند. درست است که یمن را به عنوان یک کشور جهان سوم می‌شناسند و ما از لحاظ ثروت فقیر هستیم اما مردم یمن از لحاظ ایمان بسیار غنی می باشند. مردم یمن در بیداری اسلامی بزرگی به سر می برند و دشمنان می‌خواهند که تحت کنترل آمریکا و در قیمومیت سعودی‌ها باشیم اما مردم صبور و مقاوم یمن، به سلاح بصیرت و فرهنگ قرآنی مجهز هستند و کسانی که به این دو سلاح مجهزند، هیچ وقت شکست نمی‌خورند.

سعودی‌ها در ایجاد و خلق فتنه میان مسلمانان و کشورهای اسلامی چه نقشی دارند؟

سعودیها طبق گفته عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن، شاخ شیطان هستند و رسول‌الله(ص) نیز در حدیثی خطاب به یمنی‌ها فرموده‌اند که از این نقطه (یمن) شاخ شیطان نمایان خواهد شد. شیطان برای مردم خیری نمی‌آورد. آل‌سعود نیز مانند شیطان عمل می‌کنند و با اموال و پولهای خود میان مسلمانان تفرقه ایجاد کرده و امت را از وحدت دور می کنند.

پیامدهای عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان با رژیم صهیونیستی چیست؟

این عادی سازی روابط پیامدهای خطرناکی در پی دارد و آنچه که پیش از این در خفا انجام می شد، در حال حاضر علنی و آشکار گشته است. آنچه که در برابر چشمان جهان اسلام به صورت آشکار صورت می‌گیرد و فرهنگی که سعودی‌ها در پیش گرفته‌اند، فرهنگ یهودی و به دور از اسلام است.

ایران در تقویت وحدت میان مسلمانان چه نقشی را ایفا می کند؟

تلاشهای ایران به رهبری امام خامنه ای را ارج می‌نهیم. امام خمینی (ره) نیز در این راه بسیار تلاش و مجاهدت کردند و امت را بیدار نمودند. پیش از ظهور امام خمینی(ره) هیچ حرکت و جنبش اسلامی وجود نداشت. امت اسلامی در حال یأس به سر می‌بردند ولی امام خمینی امید را به این امت تزریق کردند. آنچه که امروز در جمهوری اسلامی وجود دارد هم به برکت وجود امام خمینی است. زیرا ایشان این نظام را تاسیس کردند و ان شاءالله پناه مستضعفان و یاور آنها و دین خواهد بود.

گروه‌های تروریستی در مانع تراشی برای وحدت مسلمانان و همچنین تاخیر در روند بیداری اسلامی چه نقشی را ایفا می کنند؟

این گروهها فقط برای تفرقه و چند تکه کردن و کشتار امت اسلامی فعالیت می کنند. گروههای تروریستی در حقیقت عناصر دستگاه‌های اطلاعاتی هستند و تنها کاری را انجام می دهند که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به آنها دستور می‌دهد.

به نظر شما علمای دینی و کانون های فرهنگ اسلامی چگونه می‌توانند در تربیت صحیح نسل جدید و جوانان فعالیت کنند؟

نقش علما بسیار مهم است، آنها نقش تبیین گری را برعهده دارند. علما وارثان انبیا و حاملان کتاب الله هستند. نقش آنها تبیین و روشنگری است و آنچه خداوند نازل کرده است را باید برای امت اسلامی و جوانان بیان کنند. زیرا در غیر این صورت عقوبت سختی از جانب خداوند در انتظار آنها است. مسجد نیز نقطه آغاز اسلام است و طبق فرموده خداوند مساجد برای الله است. اگر این مساجد برای خدا هستند پس منبعی از خیر و برکت می‌باشند ولی اگر برای افراد باشد، فرهنگ باب میل خود را ترویج می کنند نه فرهنگ قرآن./

انتهای پیام

محمد فاطمی زاده

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.