همزمان با تشدید اقدامات رژیم آل خلیفه، انقلابیون بحرین بر شدت و تنوع فعالیت‌های خود افزوده‌اند؛ تداوم راهپیمایی‌های شبانه و گسترش بیش از پیش آن، صدور چندین اعلامیه از سوی علما و منتفذین در حمایت از شیخ عیسی، توفیقات خوبی در پی داشته و تا حصول نتیجه مطلوب باید با جدیت دنبال شود.

انقلاب بحرین و شعله‌های رو به افزایش

به گزراش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ هفته گذشته و برای چندمین بار دادگاه صوری رژیم آل‌خلیفه برای محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر انقلاب بحرین به تعویق افتاد. آنگونه که در آن جلسه اعلام شد موعد بعدی دادگاه 14 مارس (24 اسفند) خواهد بود. این تاریخ یادآور لشکرکشی سربازان آل‌سعود به جزیره بحرین در ابتدای وقوع انقلاب مردمی این کشور و به بهانه حمایت از حکومت بحرین است.

به موازات برگزار نشدن دادگاه شیخ عیسی قاسم، اتفاقات دیگری هم در بحرین در حال وقوع بوده و سرعت تحولات به شدت افزایش یافته است. در چند هفته اخیر 3 جوان با اتهامات واهی اعدام شده اند، 3 جوان دیگر با ادعای تلاش برای سفر به ایران از طریق دریا به رگبار بسته شده اند، چند جوان دیگر در زیر شکنجه و یا در جریان تعقیب و گریز ایادی رژیم در خون خود غلطیده اند، روند سلب تابعیت شهروندان اصیل بحرینی ادامه دارد و در آخرین اقدام، تصاویر تعدادی از شهروندان بحرینی و از جمله چند بانوی محجبه، به بهانه پناه دادن به انقلابیون نشر عمومی داده شده و مقامات آل‌خلیفه از پیگرد قضایی آنها خبر داده اند. انتشار عمومی تصاویر بانوان در بحرین همواره به عنوان یک خط قرمز تلقی شده و از حرمت بالایی برخوردار است و ارتکاب آن از سوی حکومت سرکوب گر، اقدامی بسیار تجاوزگرانه تلقی می‌شود.

همزمان با تشدید اقدامات رژیم، انقلابیون هم بر شدت و تنوع فعالیتهای خود افزوده‌اند؛ تداوم راهپیمایی‌های شبانه و گسترش بیش از پیش آن، صدور چندین اعلامیه غلاظ و شداد از سوی علما و منتفذین بحرین، موضعگیری‌های حمایت آمیز مراجع و علما برجسته جهان اسلام در حمایت از شیخ عیسی، گسترش قابل توجه فعالیت‌های رسانه‌ای و ... از جمله این اقدامات است که البته توفیقات خوبی هم در پی داشته و تا حصول نتیجه مطلوب باید با جدیت دنبال شود.

در میان اقدامات انجام شده از سوی انقلابیون و جوانان بحرینی، برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدای اخیر، از جایگاه و اهمیت بیشتری برخوردار است و البته می‌شود گفت سو تدبیر و بی‌خردی‌های متوالی آل‌خلیفه هم در فراهم کردن بستر و محمل مناسب برای برگزاری چنین مراسم‌هایی کاملا موثر بوده است؛ بحرینی در پی شهادت هر یک از جوانان‌شان به مدت چند روز و با اطلاع‌رسانی گسترده مراسم بزرگداشت او را برگزار می‌کنند و با پایان یافتن مجلس یادبود هر منطقه، محله‌ای دیگر به این مهم اقدام می‌کند.

در ادامه و با شهادت مبارزی دیگر، مجددا همین روال در مناطق مختلف شهری و روستایی پی گرفته می‌شود و بدین ترتیب همواره نقاط مختلف این جزیره کوچک شاهد مجالس تعزیم و تکریم شهید و شهادت بوده و مدام میل و نگاه ضد حکومت دیکتاتور، در میان مردم پمپاژ می‌شود. بیراه نیست که این اقدام را با تجربه ایرانیان در ماه‌های منتهی به بهمن 57 و پیروزی انقلاب مقایسه کرد، آنگاه که هر شهری اربعین شهدای شهری دیگر را برگزار می‌کرد، این اقدام ضمن انتقال خبر جنایت‌های رژیم پهلوی در هر منطقه به اهالی سایر مناطق، حس یکپارچگی و میل به براندازی و تغییر حکومت را هم در میان ملت تقویت می‌نمود که در نهایت منجر به انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شد؛ رخدادی که تحقق آن در بحرین نیز دور از انتظار نیست، به لطف خدا./

انتهای پیام

محمد مهدی رحیمی

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.