ساکنان رقه اعلام کردند که گروه تروریستی داعش تاکتیک جدیدی را در پیش گرفته است تا از هدف قرار گرفتن نیروها و رهبرانش در این شهر جلوگیری کند.

به دستور داعش، ساکنان رقه باید لباس‌های افغانی بپوشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الوطن العربی، ساکنان رقه سوریه تاکید کردند، این گروه تروریستی ساکنان شهر رقه را وادار می‌کند تا همان لباس‌هایی(لباس افغانی) را به تن کنند که اعضای داعش می‌پوشند.

به گفته ساکنان رقه، هدف داعش از این اقدام تسهیل در تحرکات افراد مسلح در این منطقه و جلوگیری از حملات به آنها و هدف قرار گرفتن آنها با حملات پهپادی است.

در همین حال، سایت "صدی البلد" گزارش داد که داعش، مردان شهر رقه را وادار می‌سازد تا لباس‌های افغانستانی به تن کنند و هرکسی را که این کار را انجام ندهد، به ۲۰ ضربه شلاق و حبس تهدید کرده است.

منابع همچنین گفته‌اند که داعش به ساکنان شهر طبقه در رقه اجازه خروج بدون کسب موافقت داعش و تعیین مقصد و اعلام علت خروج و زمان بازگشت را نمی‌دهد.

داعش در روزهای اخیر به منظور مقدمه چینی برای نبرد رقه، دست به آمادگی‌هایی زده است و از مردم اموالی را می‌گیرد و خاکریزهایی را ایجاد کرده است.

این تصمیمات داعش همزمان با این امر صورت می‌گیرد که نیروهای سوریه دموکرات مناطق بیشتری را در نزدیکی رقه با پشتیبانی ائتلاف تحت امر آمریکا تحت کنترل خود درمی‌آورند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.