نخست وزیر ترکیه بر ضرورت همکاری و هماهنگی کامل بین روسیه، آمریکا و ترکیه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید کرده است.

آمریکا، روسیه و ترکیه باید به طور کامل در سوریه هماهنگ باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  رویترز، بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه، آمریکا و روسیه باید برای پاکسازی سوریه از گروه های شورشی و تروریستی به طور کامل با یکدیگر هماهنگ باشند و روسای ستاد کل ارتش سه کشور در حال همکاری و تلاش برای جلوگیری از درگیری بین طرف های مختلف در این کشور هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر هماهنگی کاملی وجود نداشته باشد، خطر درگیری به وجود خواهد آمد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته اظهار داشت که هدف بعدی از عملیات ترکیه در خاک سوریه، شهر منبیج خواهد بود.

این شهر هم اکنون در کنترل کامل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد. وی از نیروهای دموکراتیک سوریه و کردهای وای پی جی خواسته بود تا این شهر را ترک کنند.

یک مقام ارشد ترکیه نیز که نامش فاش نشده در این باره گفت: آمریکا ظاهرا تصمیم گرفته است تا از کردهای وای پی جی برای بیرون راندن تروریست های داعش از شهر رقه سوریه، کمک بگیرد.

وی ضمن اشاره به نشست اخیر مقام های ارشد نظامی آمریکا، روسیه و ترکیه در شهر آنتالیا، تاکید کرد: نتایج این نشست احتمالا تصویر کلی را تغییر خواهد داد. ما در شرایط کنونی مطمئن نیستیم ولی به نظر می رسد آمریکا این عملیات را با کردهای وای پی جی انجام خواهد داد نه با ترکیه. آمریکا هنوز در حال ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای کردها است.

وی افزود: اگر این عملیات به شیوه فعلی انجام شود، برای روابط آمریکا و ترکیه هزینه خواهد داشت. چون وای پی جی یک سازمان تروریستی است و ما این مساله را بارها متذکر شدیم.

راهبرد آمریکا در قبال مبارزه با داعش در سوریه و حمایت از کردها، موجب تنش در روابط واشنگتن با آنکارا شده است.

آمریکا، ترکیه و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند.

ارتش ترکیه از اوت گذشته عملیات نظامی موسوم به سپر فرات را در شمال سوریه آغاز کرده و تمرکز زیادی را برای تصرف شهر الباب داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.