ارتش یمن محل تجمع نظامیان سعودی در منطقه الربوعه در جنوب عربستان را گلوله باران کرد.

حمله توپخانه‌ای ارتش یمن به تجمع نظامیان سعودی در الربوعه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، هفت نفر از مزدوران یمنی وابسته به آل سعود از جمله دو تن از سرکرده های آنان در عملیات نظامی نیروهای یمنی در شهرک صرواح استان مارب یمن به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع نظامیان سعودی در شرق منطقه الربوعه واقع در عسیر، جنوب عربستان را هدف آتش توپخانه ای قرار داده و شماری از آنان را به هلاکت رسانده و یا مجروح کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه خبر داد که در حملات روز دوشنبه پهپادی امریکا به آنچه مواضع گروه تروریستی القاعده در استان البیضاء در مرکز یمن عنوان می‌شد، دو کودک 10 و 12 ساله جان باختند.

بر اساس این گزارش، یکی از این کودکان چوپان گله‌ای بود که در منطقۀ کوهستانی یکلا جان باخت.

این گزارش حاکی است وزارت دفاع امریکا هنوز دربارۀ کشته شدن این کودک در حملات هوایی به یمن اظهارنظری نکرده است.

دور جدید حملات هوایی امریکا به یمن علیه آنچه مواضع تروریست‌های القاعده عنوان می‌شود، از تاریخ 2 مارس (12 اسفند) آغاز شده است.

امریکا در روزهای اخیر با حملاتی هوایی، مناطق مختلف یمن را هدف قرار داده است. هنوز هیچ گزارشی از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حملات هوایی منتشر نشده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است پنتاگون دستور اعزام نیروهای ویژۀ خود به خاورمیانه و شمال آفریقا را صادر کرده و این بدان معناست که ارتش امریکا موضعی تهاجمی‌تر را علیه آنچه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه و مناطق شمال آفریقا عنوان می‌شود، در پیش گرفته است.

از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری سعودی به یمن در فروردین 1394 ، القاعده با استفاده از خلاء قدرت در شبه‌جزیرۀ عربستان از قدرت و تحرک بیشتری برخوردار شده است؛ حملات سعودی‌ها به یمن به بهانۀ حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز شد.

در این حملات هوایی تاکنون بیش از 12 هزار یمنی کشته شده و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.