رئیس هیئت تحریریه مجله تجارت با ایران در کشور روسیه گفت: اقتصاد اروپا و غرب و آمریکا نیاز به همکاری شما دارد و همه به دنبال این هستند تا با ایران همکاری کنند و ما معتقدیم با ایران صدایمان بلندتر خواهد شد.

اقتصاد اروپا و غرب و آمریکا نیاز به همکاری ایران دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، رجب صفراف در جمع فعالان اقتصادی شرق استان گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تجربه روابط ایران و روسیه 22 ساله است و مردم روسیه به لحاظ حفظ استقلال مردم ایران و مبارزات خود توجه ویژه دارند و به شما افتخار می‌کنند.

رئیس هیئت تحریریه مجله تجارت با ایران در کشور روسیه افزود: کشور ایران به علت این توانمندی شریک استراتژیک ما محسوب می‌شود و ما در دنیا کشوری مانند ایران نمی‌شناسیم که هم توانمند باشد و هم از منافع خود دفاع کند و همچنین ایران تنها کشوری است که منافع مشترک زیادی یا ما دارد.

وی تصریح کرد: ایران یک همسایه با اعتماد است و ما هیچ‌گاه از این کشور غضبی ندیدیم اما در مورد دیگر کشورها نمی‌توان چنین برداشتی داشت، حتی کشورهایی که در گذشته جزء کشور اتحادیه شوروی بودند.

صفراف ادامه داد: زمانی که آقای خمینی(ره) نامه به گورپاچف داد و گفت اگر این روش را در پیش گیرید به زودی فرو خواهید پاشید ما در تخیل خود این فکر را هم نمی‌کردیم و خوشحالیم که در لحظات سخت روابط ما با شما هم شما نظر خیرخواهانه داشتید و کمک کردید و این سبب قدردانی لست.

رئیس هیئت تحریریه مجله تجارت با ایران در کشور روسیه اظهار داشت: از زمانی که پوتین به صحنه سیاست آمد وضعیت ما روز به روز بهتر شده و یک نظر مهم و منطقی حاکم است و آن این که ما می‌توانیم با جمهوری اسلامی ایران ارتباط استراتژایک داشته باشیم و بدون جمهوری اسلامی نه در منطقه نه در دنیای اسلام و نه در جهان نمی‌توانیم راهی پیدا کنیم و اگر می‌خواهیم روسیه به ابرقدرتی خود بازگردد باید با کشور همسایه ایران ارتباط نزدیک داشته باشیم.

صفراف خاطر نشان کرد: اقتصاد اروپا و غرب و آمریکا نیاز به همکاری شما دارد و همه به دنبال این هستند تا با ایران همکاری کنند و ما معتقدیم با ایران صدایمان بلندتر خواهد شد.

وی با اشاره به اتفاقات سوریه گفت: آمریکا با 78 کشور دنیا نتوانست کاری در سوریه انجام دهد یا درست‌تر اینکه نمی‌خواهد کاری انجام دهد و تنها ایران و روسیه صحنه سوریه را عوض کردند، البته ما به ترکیه شک داریم و آنان مجبور بودند با ما کنار بیایند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از نیم درصد با ایران روابط اقتصادی داریم و متاسفانه زیرساخت‌های مناسبی وجود ندارد و اطلاعات ما در رابطه با تانسیل شما نزدیک به صفر است و شما نیازهای سیاسی روسیه را نمی‌شناسید که چه چیزهایی نیاز دارد و چه چیزهایی می‌توانید از روسیه بگیرید.

رئیس هیئت تحریریه مجله تجارت با ایران در کشور روسیه ادامه داد: مسئله دیگر این است که شما در طول 35 سال همیشه درگیر موج‌های سیاسی و اقتصادی بودید و فرصت توسعه امکانات خود در کشورهای دیگر را نداشتید.

صفراف اظهار داشت: پنانسیل شما بی‌نظیر است، استعداد و ابتکار فوق‌العاده‌ای شما مردم ایران دنیا را عوض خواهد کرد.

وی اظهار کرد: شما باید جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کرده و از امکانات خود برای کشورهای دیگر لابی کنید و جایگاه ارزشمند خود را معرفی کنید که متاسفانه تاکنون این کار صورت نگرفته است.

صفراف اظهار داشت: به زودی رئیس جمهور ایران به روسیه سفر خواهند داشت و قراردادهایی به امضا خواهد رسید تا آغاز حرکت به سمت روابط استراتژیک باشد و هدف از این سفر به استان مطالعه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در اقتصاد، تجارت و گردشگری دارید، است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.