تبریز- بیگی منشاء بروز حاشیه‌نشینی را عدم توزیع عادلانه‌ی ثروت دانست و گفت: اگر زیرساخت‌های لازم در روستاها فراهم شود و حداقل زندگی در مناطق محروم فراهم باشد، اهالی مجبور نیستند به شهرهای بزرگ مهاجرت و در حاشیه سکونت کنند.

حاشیه‌نشینی نتیجه توزیع ناعادلانه ثروت/ توقف مسکن مهر مهاجرت به شهر را افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، احمدعلیرضا بیگی در دیدار مردمی با اهالی منطقه‌ی ایده‌لو تبریز با اشاره به توقف پروژه‌ی مسکن مهر و مزخرف نامیده شدن آن توسط وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: مسکن مهر عاری از ایراد نبود و مشکلاتی داشت اما با این وجود مانع گسترش حاشیه‌نشینی شد و بسیاری از خانواده‌ها را صاحب‌خانه کرد.

وی ادامه داد: این طرح، خانواده‌های مستضعف و کم درآمد را با حداقل آورده، صاحب سرپناهی دائمی کرد و از سرازیر شدن جمعیت به حاشیه‌ی شهرها جلوگیری نمود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با بیان اینکه آغاز پروژه‌ی «مسکن اجتماعی» در حدِ حرف باقی مانده است، تصریح کرد: دولت یازدهم درحالی مانع ادامه‌ی اجرای طرح مسکن مهر شد که بسیاری از جوانان در سایه‌ی این اقدام دولت دهم، ازدواج را آسان گرفتند و توانستند آشیانه‌ی لازم را برای برپایی زندگی جدید فراهم سازند.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه اغراض سیاسی بر توفیق خدمت چیره و این پروژه موفق، متوقف و شد که نتیجه آن چیزی جز ادامه توسعه‌ی حاشیه نشینی نبود.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی منشاء بروز حاشیه‌نشینی را عدم توزیع عادلانه‌ی ثروت دانست و اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های لازم در روستاها فراهم شود و حداقل زندگی در مناطق محروم فراهم باشد، اهالی مجبور نیستند به شهرهای بزرگ مهاجرت و در حاشیه سکونت کنند.

وی در پایان یادآور شد: در دورانی که بنده افتخار خدمتگزاری داشتم، رویه حاشیه نشینی را تا حد امکان متوقف کردیم، نمونه بارز مسیرگشایی ایده لو به آزاد راه پاسداران بود که با مهاجرت معکوس به روستاها، توافق در جهت مسیرگشایی با معارضین را برای شهرداری به راحتی فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.