وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که به صدور مجوز برای شرکتهایی همچون بوئینگ ادامه خواهد داد تا این شرکتها بتوانند قراردادهای چندمیلیارد دلاری خود با ایران را همچنان ادامه دهند.

خزانه داری آمریکا به صدور مجوز فروش هواپیما به ایران ادامه می دهد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از وبگاه خبری- تحلیلی «واشنگتن فری بیکن»، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به  دلیل تداوم خط مشی و سیاستهای دولت اوباما در خصوص فروش هواپیما به ایران با انتقادات فزاینده ای از جانب قانونگذاران جمهوریخواه کنگره روبرو شد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به «وبگاه خبری فری بیکن» اطلاع داد که این وزارتخانه به صدور مجوز برای شرکتهایی همچون بوئینگ ادامه خواهد داد تا این شرکتها بتوانند قراردادهای چند میلیارد دلاری خود با ایران را ادامه دهند.

این رویه و خط مشی که از دوران ریاست جمهوری اوباما آغاز شده است، بخشی از توافق هسته ای با ایران است که با مخالفت بسیاری از قانونگذاران کنگره روبرو شد؛ قانونگذارانی که از وعده های انتخاباتی ترامپ در خصوص پایان بخشیدن به اینگونه توافقها حمایت کردند.

دولت ایران در ماه فوریه اعلام کرد که برای تأمین مالی قرارداد خرید دست کم ۷۷ فروند هواپیمای جدید از شرکت بوئینگ و ایرباس، یک «شرکت خارجی»  یافته است.

وزارت خزانه داری آمریکا با خودداری از ذکر نام این «شخصیت حقوقی/حقیقی خارجی» به وبگاه فری بیکن اعلام کرد که مجوزهای لازم برای فروش قانونی [این هواپیماها] «مانند هر مجوز خاص دیگر صادر خواهد شد». ­

افشای اینگونه اطلاعات با خشم قانونگذاران در کنگره روبرو شد؛ جایی که قانونگذاران مدتهاست در تلاشند که روند فروش هواپیماهای تجاری به ایران را متوقف نمایند.  

چندین منبع آگاه در گفتگو با این وبگاه خبری از افزایش انتقادات نسبت به دولت ترامپ سخن گفتند که به رغم وعده های فراوان خود، تاکنون از اتخاذ یک موضع سرسختانه نسبت به ایران عاجز مانده است.  

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.