بر اساس آمار گمرک، در ۱۱ماهه امسال و پس از اجرای برجام، بالغ بر ۲۵۹۳تن غذای سگ و گربه به ارزش ۱۴۱،۷۰۳،۰۶۰،۰۸۰ ریال به کشور وارد شده است تا دست‌کم سفره حیوانات در ایران پس از برجام رنگین‌تر شود.

واردات ۲۶۰۰ تن غذای سگ و گربه پس از برجام! + نمودار

به گزارش قدس آنلاین، آمار رسمی گمرک در دولت یازدهم نشان می‌دهد در سال جاری واردات غذای آماده برای سگ و گربه خانگی، ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب می‌توان گفت هرچند بسیاری از وعده‌های داده‌شده درباره لغو تحریم‌ها با اجرای برجام، محقق نشده، اما برجام به خوبی موانع واردات غذای سگ و گربه را برای اقشار مرفهی که این حیوانات خانگی را نگهداری می‌کنند، تسهیل کرده است.
بر اساس آمار گمرک، در ۱۱ ماهه امسال و پس از اجرای برجام، بالغ بر ۲۵۹۳ تن غذای سگ و گربه به ارزش ۱۴۱۷۰۳۰۶۰۰۸۰ ریال به کشور وارد شده است. کشورهای صادرکننده غذای سگ و گربه به ایران عبارتند از: لتونی، اسپانیا، امارات، انگلستان، ایتالیا، ایرلند، آفریقای جنوبی، آلمان، بلژیک، تایلند، تایوان، ترکیه، فرانسه و هلند.
این در حالی است که در ۱۲ ماهه سال قبل مجموعا ۲۰۷۲ تن غذای آماده سگ و گربه به کشور وارد شده بود.
مقایسه این دو آمار بیانگر رشد ۲۵ درصدی واردات غذای سگ و گربه در اولین سال اجرای برجام است.
آلمان و فرانسه که عضو گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای بودند مجموعا ۷۰ درصد بازار واردات غذای سگ و گربه ایران را به خود اختصاص داده‌اند تا نشان دهند از برجام در این حوزه نیز به خوبی بهره‌ برده‌اند.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.