مشهد- رئیس جمهور با اشاره به اینکه مبارزه امروز جنگ سلاح ها نیست و جنگ اراده هاست، گفت: ایمان و اتکا به خداوند در برابر سلاح نظامی پیروز است.

ایمان و اتکا به خداوند در برابر سلاح نظامی پیروز است/هر روز باید سالروز احترام به شهدا باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی صبح چهارشنبه در کنگره بین المللی روز بزرگداشت شهید اظهار داشت: پاسداشت شهیدان بزرگوار در سراسر دنیای اسلام و به ویژه شهدایی که در دهه های اخیر شاهد ایثار و فداکاری آن ها بوده ایم به عنوان یک وظیفه و افتخار بزرگ برای همه ماست.

رئیس جمهور افزود: شهید از ماده شهادت است و اسلام آوردن فرد نیز از کلمه «اشهد ان لااله الا الله» آغاز می شود، افزود: شهادت علم و آگاهی است و پرچم این آگاهی شهادت است.

مبارزه امروز جنگ سلاح ها نیست

وی با اشاره به اینکه شهدا راهی را آگاهانه و با علم به دست یابی به هدف انتخاب کردند و با خون خود آن راه و مسیر را برای تاریخ اعلام می کنند، گفت: شهید نمی میرد و در نزد پروردگار متنعم به نعمت الهی هستند و همواره صدای رسای آن ها در گنبد تاریخ به خوبی شنیده می شود.

وی با بیان اینکه جنگ و مبارزه به معنای رویارویی سلاح نیست، جنگ، مقابله دو اراده است، تصریح کرد: خداوند جاودانه است و راه خدا همیشه باقی است اما راه شیطان و طاغوت نیز در تاریخ همیشه وجود داشته است و این برخوردها دائمی بوده گاهی در میدان کارزار نظامی و گاهی در میدان کارزار اقتصادی و گاهی در میدان فرهنگی نمود پیدا می کند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه صحبت از صلح به مفهوم پایان دادن موفق کارزار نظامی است اما کارزارهای دیگر تمامی ندارد، بیان کرد: جنگ اقتصادی در دنیا هیچگاه خاموش نمی شود همانطور که رئیس جمهور جدید آمریکا همچون دیگر روسای جمهور این کشور اولین سخنش مبارزه و جنگ جدید در میدان اقتصادی است.

ملت ایران در اقتصاد مقاومتی پیروز است

وی با اشاره به اینکه موفقیت در اقتصاد مقاومتی حتی جای سوال نیز ندارد، تاکید کرد: ملت ما در جنگ اقتصادی با وجود همه فشارها و تحریم ها در برابر همه فشارها ایستادگی کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط سخت دنیای امروز همه کشورهای تولید کننده نفت یا به ذخایر گذشته شان روی آورده اند و آنچه که ذخیره کرده بودند و به بازار آوردند این امر تورم آن ها را افزایش داد و یا ارزش پول ملی آن ها کاهش یافت، اما جمهوری اسلامی ایران در سخت ترین شرایط، رشد اقتصادی را بالا آورد و تورم را کاهش داد و ارزش پول ملی را حفظ کرده است و این در حالی است که هنوز تحریم ها پایان نیافته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تنها در بحث هسته ای تحریم ها و موانع برداشته شده است و دیگر تحریم ها به قوت خود همچنان ادامه دارد و باید به این قضیه منصفانه نگاه کرد.

اراده قوی دشمن را شکست می دهد

وی با اشاره به همیشگی بودن جنگ فرهنگی گفت: هرجا اراده قوی با ایمان قوی و ایمان به پیروزی نهایی در دل و روح ما وجود داشته باشد پیروز صحنه بوده ایم. هرکجا در اراده ما خللی ایجاد شود و دشمن را بزرگ بپنداریم، در واقع در اراده خود شکست خوردیم.

وی با اشاره به اینکه در میدان نبرد فرهنگی پیروز خواهیم بود، افزود: هرچند دشمنان می خواهند جوانان ما را از مسجد، عبادت و اخلاص، ایثار، مسیر شهادت و راه شهیدان جدا کنند و البته به تلاش خود ادامه خواهند داد، اما موفق نبوده اند.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: اگر امروز دشمن نادان جنگی را بر ما تحمیل کند، از شهریور ۵۹ که صدامیان جنگ را بر ما تحمیل کردند، هم قدرت ما بیشتر است، هم نیروی مسلح ما آماده تر است و هم جوانان ما برای ایستادگی آماده تر هستند.

وی تاکید کرد: اگر گروهی فکر می کنند که ما از مسیری که از سال ۴۲ برای نهضت و مبارزه و از هدفمان در ۲۲  بهمن ۵۷ برای پیروزی انتخاب کردیم و برمیگیردیم اشتباه کرده اند. ما این راه را تا پایانش ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال دفاع مقدس از لحاظ تسلیحاتی از دشمن فراتر نبودیم و همه ابزار نظامی دشمن از همه لحاظ از ما بیشتر بود، گفت: جوانان و ملت ایران با مظلومیت و به تنهایی و با اتکال به خداوند در این سال ها توانستند با ایستادگی خود به پیروزی برسند.

رئیس جمهور با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در برابر اسرائیلی که به تمام تجهیزات نظامی مسلح بود، گفت: در این جنگ اراده دشمن دچار خلل شد.

وی با بیان اینکه پیروزی حزب الله پیروزی نظامی بود بلکه پیروزی فرهنگی بود، ادامه داد: در جنگ اراده ها غزه و امروز نیز عراق پیروز شدند.

سلاح نظامی پیروزی نمی آورد

وی گفت: خرید سلاح های بسیار توسط یک کشور در منطقه به معنای پیروزی نیست چرا که سلاح پیروزی نمی آورد که اگر این گونه بود کشور یمن باید ماه ها قبل به تصرف در می آمد.

وی با اشاره به اینکه اتکا و ایمان به خداوند در همیشه تاریخ مومنان را پیروز کرده است، خاطرنشان کرد: البته این به معنای نداشتن و تجهیزنشدن به سلاح نیست بلکه باید تمرین نظامی داشت و مجهز به سلاح های جنگی بود اما آنچه از موشک و سلاح دشمن بالاتر است اراده، ایستادگی و ایمان به خداوند است.

وی افزود: دولت در بحث سلاح های راهبردی بیش از ۱۰ سال گذشته تجهیزات ساخته و انبار کرده است اما با این وجود معتقدیم آنچه ما را در برابر غرب پیروز می کند سلاح ایمان و اتحاد مردم است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید و افتخار به شهادت گفت: هر روز باید سالروز شهید و احترام به خانواده شهدا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.