گرگان- معاون عمرانی فرماندار گرگان گفت: مالکانی که نسبت به تأمین تجهیزات آتش نشانی در ساختمان خود بی توجهی کنند، نهادهای دولتی نسبت به رفع خطر اقدام کرده و هزینه را ۱۵ درصد بیشتر از آن ها دریافت می کنند.

ساختمان های فاقد تجهیزات آتش نشانی مجهز می شوند
به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم دشتیان ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان به شناسایی نقطه های پرجمعیت شهرکرمان برای نصب شیرهای آتش نشانی اشاره و اظهار کرد: ادارات، موسسات و سازمان ها باید مبحث ۲۱ مربوط به مقررات ملی ساختمان که موضوع پدافند غیرعامل در ساخت و سازها بوده را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه ساختمان ها و ادارات باید در تأمین تجهیزات اطفاء حریق، اعلام خطر، خروجی های اضطراری، دوربین مداربسته و برق اضطراری مجهز باشند، افزود: شهردارها نیز طبق قانون باید نسبت به شناسایی مراکز حادثه خیز شهری و ساختمان های خطرناک اقدام کنند.

معاون عمرانی فرمانداری گرگان ادامه داد: در صورت کم توجهی مالکان به اخطارها، به طور مستقیم نسبت به رفع خطر اقدام و هزینه آن ۱۵ درصد بیشتر از مالکان دریافت می شود.
وی ادامه داد: ادارات، موسسات و سازمان ها باید مبحث ۲۱ مربوط به مقررات ملی ساحتمان که موضوع پدافند غیرعامل در ساخت و سازها بوده را رعایت کرده و به سیستم اطفاء حریق، سیستم اعلام خطر، خروجی های اضطراری، دوربین مدار بسته و برق اضطراری مجهز شوند.

دشتیان اضافه کرد که فنی و حرفه ای شهرستان نیز موظف است که آموزش های لازم را به کاربران این دستگاه ها به خصوص در حنزه دوربین های مداربسته ارائه دهد.

وی ادامه داد: شهرداری ها نیز طبق قانون باید نسبت به شناسائی مراکز حادثه خیز شهری و ساختمان های خطرناک اقدام کنند و در صورت کم توجهی مالکان به اخطارها، بطور مستقیم نسبت به رفع خطر اقدام و هزینه آن را با ۱۵ درصد بیشتر از مالکین دریافت کنند.

معاون فرماندار گرگان با حوزه بافت های فرسوده مرکز گلستان و خطرات آن نیز اشاره کرد و در موضوع بافت فرسوده که امکان حادثه در آنها بیشتر است، شهرداری ها موظفند که صدور پروانه را در این مکان ها به صورت رایگان ارائه نمایند و دستگاه های خدمات رسان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: بخشداران باید با همکاری دهیاران و شرکت های تعاونی دهیاری، با توجه به حادثه خیز بودن مناطق روستائی، نسبت به بیمه اماکن مسکونی و تجاری اهالی روستا با در نظر گرفتن حداکثر جبران خسارت اقدام کنند.

به گفته معاون فرماندار گرگان، با توجه به سرمازدگی در آذر ماه سال جاری و خسارت بخش کشاورزی (باغ، زمین های زراعت) جهاد کشاورزی پیگیر مساله جبران خسارت باشد، زیرا کشاورزان گلستانی بیشتر از سایر استان ها خسارت دیده اند.

دشتیان در خصوص خدمات سفرهای نوروزی گفت: ۱۴ کارگروه برای خدمت رسانی در ایام نوروز در شهرستان فعال شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.