مشهد- مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: طرح نشانه‌گذاری اماکن هویتی انقلاب و دفاع مقدس در راستای احیاء و حفظ هویت فرهنگی و انقلابی شهر مشهد در ۲۶ نقطه شهری در سطح مناطق اجرا می شود.

اماکن هویتی انقلاب و دفاع مقدس در مشهد نشانه گذاری می شوند

به گزارش قدس آنلاین، علی قناویزچی با اشاره به نشانه گذاری اماکن هویتی انقلاب و دفاع مقدس، گفت: طرح نشانه‌گذاری اماکن هویتی انقلاب و دفاع مقدس در راستای احیاء و حفظ هویت فرهنگی و انقلابی شهر مشهد و همچنین توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حفظ و احیاء نشانه های هویتی، دینی، انقلابی و ملی و با توجه به انتخاب شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در ۲۶ نقطه شهری در سطح مناطق اجرا می شود.

وی با اشاره به اهداف اصلی این طرح، عنوان کرد: حفظ و احیا اعلام فرهنگی و هویتی شهر مشهد، معرفی و احیا اماکن تاریخی، هویتی انقلاب و دفاع مقدس شهر مشهد، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد از طریق تعریف گردشگری انقلاب و انتشار و انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به آحاد جامعه و زائران و مسافران از جمه اهداف این طرح به شمار می‌رود.

قناویزچی ادامه داد: در این راستا  آرامگاه فردوسی، هنرستان شهید بهشتی،   بیمارستان قائم(عج)، بالا خیابان (دروازه قوچان)، محل ترور شهید کامیاب، بوستان وحدت، مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مصلی (پایین خیابان)، هتل پارس، محله و بازار سرشور نشانه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر مکان‌های نشانه گذاری شده می‌توان به دبیرستان دکتر شریعتی، بیمارستان امام رضا(ع)، مسجد بناها، سراب، مزار عرفای کوهسنگی، بوستان کوهسنگی، بوستان وکیل آباد، آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره)، بازار امام رضا(ع)،   بازار فرش،   مسجد کرامت، عیدگاه، چهارباغ، نوغان و پایین خیابان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.