اهواز_استاندارخوزستان گفت: سختگیری هایی که در برخی شرکت ها در بکارگیری نیروی جوان می شود، نباید به صورتی برخورد شود که تنها پیمانکاران مضمحل شوند.

 بازنشستگی های زود هنگام منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خارج از عدالت است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی، در جلسه مشاغل سخت و زیان آور که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به سختگیری هایی که در برخی شرکت ها در بکارگیری نیروی جوان می شود اظهار کرد: نباید به صورتی برخورد شود که تنها پیمانکاران مضمحل شوند.

وی افزود: برخی بازنشستگی های زود هنگام مربوط به سال های ۷۲-۷۱ در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به دلیل مشاغل سخت و زیان آور بود.

استاندار خوزستان گفت: این بازنشستگی ها خارج از عدالت است چرا عمده پتروشیمی ها از سال ۷۸ به بعد تاسیس شد و در آن زمان بحث آلودگی محیط زیست مطرح نبود که سخت و زیان آور تلقی شود.

شریعتی با بیان اینکه  برخی از بازنشستگی هایی که قبل از موعد انجام می شود تصریح کرد: درست است که بازنشستگی گروهی سبب ایجاد شغل و به کار گیری گروه دیگر می شود اما از طرفی باعث وارد کردن فشار مضاعف به تامین اجتماعی می شود و تامین اجتماعی مجبور است تعداد سال های بیشتری حقوق بازنشستگی پرداخت کند.
 
وی اظهار کرد: در برخی مواقع دیده شده است زمانی که سن افراد شاغل  بالا می رود اعتماد ندارند برخی کار ها را به جوانان بسپارند.
 استاندار خوزستان خطاب به مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ماهشهر به لحاظ اقتصادی برای استان و کل کشور حائز اهمیت است و با توجه به وجود بالای ۳۰ هزار نفر نیروی شاغل در پتروشیمی ها  کمیته تخصصی ویژه برای حل مشکل بازنشستگی ها زودهنگام تشکیل شود.

شریعتی  با بیان اینکه یکی از عوامل رکود در برخی سیستم های اداری عدم سپردن مسئولیت ها به جوانان است اضافه کرد: بسیاری از نیرو های جوان ما با تجربه هستند و تجربه آنها در بدنه کارشناسی بسیار مهم است.

وی با تاکید بر بازنگری مجدد در موضوع تعیین مشاغل سخت و زیان آور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیشنهاد کرد: کمیته ای با حضور نماینده اداره کار، فرماندار ماهشهر و تامین اجتماعی برای حل مشکل مشاغل سخت و زیان آور در شهرستان ماهشهر تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.