گرگان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: براساس اطلاعات امتحانات خرداد سال ۹۵، از مجموع ۱۴ شهرستان استان فقط چهار شهرستان، معدل نمره بالای ۱۰ در درس ریاضی کسب کرده اند.

حوزه آموزش در گلستان ضعیف و بیمار است
به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم حاجیلری ظهر چهارشنبه در همایش نوآوری در فرایند آموزشی و یادگیری با رویکرد درس پژوهشی ویژه دبیران منتخب مقطع متوسطه اول در استان گلستان که در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۱۴ شهرستان این استان فقط چهار شهرستان، معدل نمره بالای ۱۰ در درس ریاضی دارند.
وی با بیان اینکه بالاترین معدل درس ریاضی این استان، نمره ۱۱ و ۷۵ صدم در یکی از شهرستان ها بوده، ادامه داد: از مجموع ۱۰ شهرستان گلستان که معدل درس ریاضی آنان کمتر از ۱۰ است، ۶ شهرستان معدل ۷ یا ۸ داشتند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر ضرورت آسیب شناسی ضعیف بودن نمره ریاضی دانش آموزان پایه نهم گلستان، ادامه داد: این آمارها براساس نمرات درس ریاضی دانش آموزان این پایه از امتحانات خرداد سال ۹۵ استخراج شده است.
وی بیان اینکه حوزه آموزش در گلستان ضعیف و بیمار است، تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش ها ارتقاء توانمندی معلمان در حوزه آموزشی و برقراری ارتباط با دانش آموزان و تولید روش های آموزشی جدید متناسب با بافت و شرایط هرکلاس است.
حاجیلری به این نکته اشاره کرد که امروز نمی توان با روش های خشک و سختگیرانه در امر آموزش موفقیت کسب کرد، ادامه داد: باید به دنبال روش های جدید و جذاب و همراه با مشارکت دانش آموزان باشیم.
وی روح کلی درس پژوهی را یادگیری شایسته و مشارکت محور دانست و افزود: بر این اساس درس پژوهی، اقدام کلی این است که معلم باید متناسب با فضای کلاس و با روش های مختلف تدریس و با محوریت دانش آموز، نسبت به ارتقای کیفیت آموزشی اقدام کند.

حاجیلری با تاکید بر همکاری و همراهی معلمان و خانواده ها درحوزه آموزشی، اضافه کرد: روش های فعلی آموزشی متخذه از سوی خانواده ها و معلمان، بچه ها را تنبل و پرتوقع کرده است.
وی، تقویت روح پرسشگری و تفکر در دانش آموزان را مهم دانست و تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها برای تقویت آموزش فرزندان خود فقط در دو شهر گرگان و گنبدکاووس ماهانه چند میلیارد تومان به موسسات خصوصی پرداخت می کند درحالی که کمترین نتیجه را دارد.
آموزش و پرورش استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۳۳۰ هزار دانش آموز دارد که ۶۶ هزار نفر آنان در شهرستان ۳۸۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق این استان مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.