اراک- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:۲۰درصد اشتغال کشور در سال جاری توسط این نهاد حمایتی ایجاد شده است.

۲۰ درصد اشتغال کشور را کمیته امداد ایجاد کرده است
به گزارش قدس آنلاین، سید منصور برقعی ظهر چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: طبق اعلام شورای عالی اشتغال کشور در سال جاری ۲۰ درصد از فرصت هاش شغلی توسط این نهاد حمایتی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در عمر ۳۸ ساله خود نقاط عطف متعددی داشته است، افزود: کمیته امداد توانسته است منطبق با شرایط و وظایف اصلی اساسنامه خود را دستخوش تغییرات کند.
قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه گردآوری و مدیریت انفاق ها و صدقات یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد است، افزود: مردم تکلیف دینی خود را به انجام می رسانند و باید با تمرکز، مدیریت و ظرافت، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه براساس ماده ۶ اساسنامه نهادهای حمایتی ۱۳ وظیفه برای کمیته امداد تکلیف شده، افزود:ترمیم فقر در جامعه نیازمند مشارکت همه بخش ها است و اگر سمن ها و خیریه ها در کنار امداد نباشند پاسخگویی به مشکلات نیازمندان و خانواده امداد کامل نمی شود.
برقعی تأکید کرد: افزایش قیمت ها در کشور به قشر کم توان فشار فراوانی را وارد می کند و تولید، توزیع ثروت و پوشش بیمه ای در زندگی اقشار کم توان و دهک های پایین جامعه اثرگذاری بالایی دارد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد از ادارات بی حاشیه است، افزود: این نهاد حمایتی صداقت خود را در سطح جامعه به اثبات رسانده و انتظار است که تداوم کمک ها برای خدمت رسانی بهینه به محرومان ادامه یابد.
برقعی با اشاره به اینکه تغییر در مدیریت امری اجتناب ناپذیر است، افزود: در سال آینده ۵۰۰ نفر در کمیته امداد کشور بازنشسته می شوند و تلاش می کنیم که تغییر و تحولات خدشه ای به تکالیف این نهاد حمایتی وارد نکند.
وی تصریح کرد: فضای مدیریتی در امداد مشارکت جو و خلاق است و مدیرانی در این دستگاه موفق هستند که تمامی توان و تجربه مدیریتی را به بهترین شکل در خدمت رسانی به مددجویان به کار گیرند و در عرصه خدمات رسانی در کمیته امداد تعصبی جز انجام وظیفه و خدمات رسانی به محرومان ارجح نیست.

برقعه ای با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی گفت: اهتمام ویژه ای باید برای خدمات رسانی به مددجویان به کار گرفته شود تا شاهد فتح قله های بیشتری در زمینه مهارت زایی و توانمندسازی مددجویان باشیم و ظرفیت های موجود را به بالفعل تبدیل کرد.

قائم مقام کمیته امداد کشور اثربخشی فعالیت های کمیته امداد را حاصل تعامل بین بخشی دانست و افزود: این نهاد حمایتی در کشور تعامل حداکثری با دستگاه های اجرایی، مدیران، خیرین، موسسات، مراکز حرفه آموزی و بانک ها دارد و انتظار می رود که در مدیریت جدید کمیته امداد استان مرکزی نیز این رویکرد همچنان ادامه یابد تا با تعامل و همچنین پذیرش ایده های جدید در جهت کاهش آلام محرومان بیش از گذشته فعال تر عمل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.