گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۵۰ درصد پرونده های شورای حل اختلاف در سطح استان منجر به سازش شده و در تشکیلات قضایی استان امسال ۱۸ هزار پرونده کمتر وارد شده است.

۵۰درصد پرونده های شورای حل اختلاف گلستان به سازش انجامیده است

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان از سازش ۵۰ درصد پرونده های شورای حل اختلاف گلستان خبرداد.

به گزارش قدس آنلاین، هادی هاشمیان ظهر چهارشنبه در همایش سفیران صلح که به میزبانی دادگستری گلستان برگزار شد، از سازش ۵۰ درصد پرونده های شورای حل اختلاف استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات در بدنه دستگاه قضایی، اطاله دادرسی بود که نارضایتی و نگرانی برای مردم به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ حدود ۷۵ هزار پرونده در شورای حل اختلاف در گلستان رسیدگی شد، افزود: هدف اصلی شکل گیری این شورا، صلح و سازش بین اعضای حقیقی و حقوقی و غیردولتی است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: با هدایت مرکز شوراهای حل اختلاف تصمیم گرفته شد تا در سراسر استان یک شعبه سازش هم داشته باشیم.

هاشمیان با بیان اینکه ۱۳۲ زندانی در سال جاری آزاد شدند و هفت فقره حکم اعدام هم منجر به عفو شد، گفت: اعضای شورای حل اختلاف از حضور علمای شیعه و سنی برای صلح و سارزش کمک می گیرند و این نشان از وحدتی است که بین مردم وجود دارد.

وی با بیان این که سال جاری در تشکیلات قضایی استان حدود ۱۸ هزار پرونده کمتر وارد شد، گفت: ما در کشور رتبه یک کاهش آسیب های اجتماعی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.