جاجرم- استاندار خراسان شمالی گفت:باید تمام توان خود را بکار گیریم تا استعدادها وطرفیت های بالقوه استان را در سطح ملی معرفی کنیم.

باید ظرفیت های خراسان شمالی را در سطح ملی معرفی کنیم
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا صالحی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری جاجرم افزود: ما به دنبال معرفی پتانسیلها و استعدادهای خراسان شمالی نه تنها در کشور هستیم بلکه این هدف را دنبال میکنیم تا این قابلیتها به دنیا نشان داده شود که در سفر اخیر هیئت تجاری به کشورهای المان و فرانسه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: در سفر اخیر توسعه آلومینا،پتروشیمی وفولاد خراسان و صنایع پایین دستی انها به بحث گذاشته شد که مورد توجه طرف مقابل قرار گرفت که در آینده نزدیک هیئتی جهت بازدید از استان به خراسان شمالی خواهند آمد.
وی در ادامه گفت:خوشبختانه برجام فضای مناسبی برای ایجاد تبادل با کشورهای دیگر فراهم کرد و با توجه به اختلاف بوجود آمده در بین اروپا و آمریکا باید از این موقعیت استفاده کنیم و جهت جذب سرمایه گذاران خارجی اقدام کنیم.
وی افزود: منتقدین وموافقین برجام بدانند در شرایط کنونی مذاکره و برجام بهترین راه حل برای ما بود و همه مراحل برجام با کسب اجازه از مقام معظم رهبری و تایید مجلس و شورای امنیت ملی بوده است.
صالحی در ادامه به سال نو اشاره کرد وگفت:با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها سال پرکاری را آغاز خواهیم کرد که این انتخابات دو موج را ایجاد خواهد کرد که موج اول از بالا به پایین که انتخابات ریاست جمهوری است و موج دوم از پایین به بالا می باشد که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است که امیدواریم که این موجها به درستی مدیریت شود تا شاهد حضور پرشور مردم در صحنه باشیم.
امام جمعه جاجرم نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت روز احسان و نیکوکاری گفت:همه وظیفه داریم در استانه سال نو شرایطی فراهم کنیم تا همه خانواده ها بتوانند شاد و خوشحال باشند.
حجت الاسلام موسوی افزود:شادی و نشاط جز اصولی ترین شرایط اخلاقی حکومت اسلامی است و در این زمینه باید بتوانیم فرهنگ شادی اسلامی را نهادینه نماییم.
وی افزود:پیامبر اکرم(ص)و حضرت علی (ع)همیشه به دنبال شادی امت اسلام بودند و با شرایط مختلف اسباب شادی مردم را فراهم می کردند.
موسوی خاطر نشان کرد:یکی از عواملی که در برهه کنونی باعث شادی و نشاط مردم می شود ایجاد اشتغال است که امیدواریم با همراهی مسولین شاهد راه اندازی کارخانه شمش الومینا در اینده نزدیک باشیم و بتوانیم تا حدودی این معظل را برطرف نماییم.
وی خاطر نشان کرد:نگاه صرف به کار دولتی درست نیست.
وی ادامه داد: امیدواریم مسولین شرایطی فراهم کنند تا کارهای عیر دولتی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی توسعه پیدا کند تا خانواده ها بتوانند زمینه اشتغال فرزندان خود را فراهم کنند.
فرماندار جاجرم نیز در ادامه این جلسه گفت:با توجه به نزدیکی سال نو جلسات مختلفی با دستگاه های اجرایی برگزار شده تا بتوانیم در نوروز امسال شاهد حضور مهمانان و گردشگران بیشتری به شهرستان باشیم.
محبی افزود:نظارت بر اصناف،نظارتهای بهداشتی و اصلاح معابر نیز برنامه هایی است که تا اغاز سال نو در شهرستان اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد:با روی کار امدن دولت یازدهم کارهای بسیار بزرگی در سطح شهرستان و کشور انجام شد و نگاه ویژه بین الملل را به ایران تغییر داد.
محبی افزود:همبستگی ایجاد شده در دولت یازدهم باعث شد که به یک تحول بزرگ سازمانی برسیم که مهم ترین ان برجام بود که توانست تغییرات زیادی در کشور و دنیا ایجاد کند.
وی گفت:منشور حقوق شهروندی باعث منزلت همه مردم خواهد و پس از ابلاغ ان توسط رییس جمهور شاهد باز شدن فضای نقد در جامعه بودیم.
فرماندار در ادامه گفت:امیدواریم این فضای نقد بوجود امده به حوزه های دیگر برسد تا مردم به راحتی بتوانند خواسته های خود را مطرح کنند.
محبی خاطر نشان کرد:در انتخابات سال گدشته شهرستان جاجرم در میزان مشارکت رتبه نخست را به خود اختصاص داد که امیدواریم با عملکرد مناسب مسولین شرایط حضور همه جانبه مردم در انتخابات مجددا فراهم گردد.
نماینده مردم بجنورد،جاجرم،مانه و سملقان،راز وجرگلان و گرمه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:متاسفانه بحث حقوقهای مدیران که طبق ماده ۳۸ پیش بینی شده به درستی به مردم اطلاع داده نشد که باعث بوجود امدن نقد و گاها تهمتهای زیادی به مسولین دولت و کشور شد.
قربانی افزود:ما نباید با اطلاعات غلط مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین کنیم که در این صورت اسیبهای زیادی متوجه کشور خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد:در راستای خدمت به محرومان جامعه برای اولین بار حقوق مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی ۴۰۰ درصد رشد پیدا کرد که امیدواریم با این روند شاهد از بین رفتن فقر و محرومیت در جامعه باشیم.
قربانی در ادامه به نقد منتقدان به بودجه نطامی کشور اشاره کرد و گفت:بودجه در نطر گرفته شده جهت امنیت کشور ۴۰۰ میلیارد ریال است که این مبلغ نسبت به بسیاری از کشورها ناچیز است،همچنان که بودجه نطامی امریکا بیست برابر کل بودجه کشور ماست.
وی افزود:بودجه در نطر گرفته شده برای استان خراسان شمالی در سال آینده ۶۶۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گدشته رشد صددرصدی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.