سمنان- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات پارلمان در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: مجلس در بودجه سال ۹۶ نیز به این نکته توجه ویژه‌ای داشته است و در هفته آینده گزارشی از اقدامات پارلمان در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در سمنان با تأکید بر اینکه چیزی مهمتر از یک جهش اقتصادی برای ایران وجود ندارد اظهار کرد: همچنان اولویت کشور برای همه بخش‌های مختلف قوا باید موضوع توسعه اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز مجلس در برنامه ششم توسعه توجه خاصی به این مهم داشته و زمینه‌های مختلفی برای تولید ملی و صادرات که دو رکن اقتصاد مقاومتی است فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری قوای مجریه و مقننه اقدامات خوبی در اقتصاد مقاومتی انجام دادند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که این تازه گام نخست است و از امروز باید برای سال آتی با توان بیشتری این راه را ادامه دهیم.

وی گفت: در بودجه سال ۹۶ کل کشور ۳۰ درصد بودجه عمرانی به استانها اختصاص یافته است و در قانون برنامه ششم نیز ذکر شده است که سالانه ۳۰ درصد بودجه عمرانی به استانها اختصاص یابد تا در شورای برنامه‌ریزی به ریاست استانداران مسائلی که در سطح استان مطرح است را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

لاریجانی با اشاره به اینکه استان سمنان از ظرفیت بسیار خوب صنعتی و معدنی برخوردار است، اضافه کرد: در قانون برنامه ششم توسعه نیز توجه خاصی به معدن شده و امکانات زیادی برای توسعه معادن در نظر گرفته شده است و برای شهرک‌های صنعتی امکانات خوبی برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: جلسه اداری استان سمنان فرصت خوبی است تا با مدیران اجرایی استان سمنان مسائل و مشکلات این استان را بررسی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه قانون برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب شده و قانون بودجه سال ۹۶ نیز از مجلس گذشته و مراحل نهایی آن در شورای نگهبان در دست اقدام است این جلسه فرصت خوبی است تا ببینیم با توجه به رویکرد جدیدی که در بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته شد و آن توجه بیشتر به استانهای کشور است چه نتایجی حاصل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.