رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی گستاخانه راجع به انتخابات ایران صحبت کردند، صحبت درباره انتخابات ایران، بعد از قیل و قال های انتخابات خودشان ، فضاحتی برای آمریکایی هاست، البته ایران را در دل خود تحسین می کنند.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز چهارشنبه 18 اسفند به سمنان سفر کرده است با حضور در آیین تجلیل از 746 شهید فرهنگی و دانش آموز استان سمنان اظهار داشت: پیشرفت کشور در گرو تفکر شهادت است ، شاید در کانون تفکر اسلامی بر محوری به اندازه شهادت برای ترقی انسان تاکید نشده باشد.

وی افزود: آنچه ما را ممتاز می کند و در سنت اولیای دین ما خیلی برجسته است و سبک زندگی ما را متفاوت می کند ، تکیه بر جهاد و شهادت است. جهاد امری حاشیه ای و فرعی نیست، کسی که علاقه به جهاد نداشته باشد مسلمان واقعی نیست. حقیقت انتظار یعنی اماده مجاهدت هستیم ، انتظار فقط یامهدی یامهدی گفتن نیست.

لاریجانی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی هم یکی از عواملی که جامعه را تکان داد همین روحیه جهاد و شهادت بود ، امام این جوانان را تکان داد. برخی جوامع اسلامی دچار رخوتند و مجبورند که از آمریکا و اسرائیل تبعیت کنند. این برای جامعه اسلامی با این همه منابع نفت و گاز ننگ نیست؟ افتخارشان این است که مقامات غربی به آنها می‌گویند پولهایتان را به ما بدهید تا ما برایتان تصمیم بگیریم و سخنان بی ربطی هم می‌زنند و می‌روند.

رئیس مجلس اظهار داشت: آنها که سبک زندگی مجاهدانه انتخاب کردند ، آینده نگرانه ترین انسانها هستند. شهدا تیزهوشترین و بصیرترین افرادند که زندگی امروزشان را با فردایشان مطابق کنند. اگر امروز جمهوری اسلامی در منطقه از یک درخشندگی برخوردار است محصول همین تفکر است. اگر در برابر تروریسم جوانان زیادی از ایران آماده رفتن هستند به، برکت همین تفکر است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از کشورها از زبان گستاخی برخوردار باشند اما می‌دانند که ایران حریف سختی است و الا خیلی کشور ها سلاح های قدرتمندی دارند ، اما ایران را در این سال ها تست کردند، شاید دیگران بروند دنبال دستاویزهایی برای مقابله با ایران، یک زمان هسته ای و الان ثروت ایران. این وهن یک قدرت بزرگ است که بگوید من به دنبال مدیریت بین المللی هستم اما به دنبال سرقت اموال کشورها با استفاده از حکم دادگاه هایشان باشد. درست است که این یک رفتار ایذایی است اما خودشان بعدا ضررش را خواهند دید.

لاریجانی گفت: خیلی گستاخانه راجع به انتخابات ایران صحبت کردند، صحبت درباره انتخابات ایران، بعد از قیل و قال های انتخابات خودشان ، فضاحتی برای آمریکایی هاست، البته ایران را در دل خود تحسین می کنند. ایران از نظر مردم سالاری مثل دُر در منطقه می‌درخشد، ایران در سخت ترین شرایط مانند جنگ ، انتخابات برگزار کرد. در کدام کشور منطقه انتخابات است؟ در بعضی که پادشاهان حاکمند و در برخی هم این قدر قدرت نظامی قوی است. کاری علیه ایران نمی‌توانند بکنند ولی حرف های مرضناک می‌زنند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه ما دوره سختی را گذرانده ایم اما امکانات خوبی در کشور داریم، گفت: در برنامه ششم به این موضوع توجه داشتیم که زمینه را برای کارآفرینی و فعالیت اقتصادی مردمی فراهم کنیم. بودجه آموزش و پرورش را سه هزار میلیارد تومان افزایش دادیم. مشارکت کشور موجب تولید ثروت می شود . تسهیلات بانکی را افزایش دادیم تا دانش آموختگان دانشگاهی بتوانند در تولید کشور موثر باشند.

بر اساس این گزارش در انتهای این مراسم از کتاب فرهنگ شهدای دانش‌آموز سمنان توسط رئیس مجلس رونمایی شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.