نخست وزیر قطر در ملاقات روز گذشته با فرمانده ارتش پاکستان که به دوحه سفر کرده است، از ارتش پاکستان برای تامین امنیت جام جهانی فوتبال سال 2022 که قرار است به میزبانی قطر برگزار شود، رسما درخواست کمک کرد.

قطر برای تامین امنیت "جام جهانی" دست به دامن ارتش پاکستان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت رسمی اطلاع رسانی ارتش پاکستان، شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر قطر در ملاقات با ژنرال قمر جاوید باجوا، از ارتش پاکستان خواست تا تجربیات خود را در حوزه عملیاتی و امنیتی به نیروهای قطر آموزش دهد و علاوه بر آن، نیروی انسانی مورد نیاز برای تامین امنیت جام جهانی 2022 را برای قطر تامین کند.
 
براساس بیانیه ارتش پاکستان، شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی همچنین از تلاش پاکستان در جهت امنیت منطقه ای قدردانی کرد و گفت: مردم قطر ارزش زیادی به مردم پاکستان قائل هستند و به تعهد آنان برای کار در قطر اعتماد دارند.
 
تعداد زیادی از اتباع پاکستان به عنوان نیروی کار در کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس از جمله در قطر حضور دارند.
 
نخست وزیر قطر همچنین در خصوص همکاری با پاکستان در زمینه ها امنیت سایبری، تولیدات دفاعی و تسهیل رفت و آمد مردم پاکستان و قطر میان دو کشور تاکید کرد.
 
فرمانده ارتش پاکستان نیز ضمن تشکر از مواضع و موضوع های اعلام شده از سوی نخست وزیر قطر، به وی در خصوص همکاری پاکستان با قطر در همه زمینه های ممکن، اطمینان داد.
 
ژنرال قمر جاوید باجوا در سفر دو روزه خود به دوحه، علاوه بر ملاقات با نخست وزیر قطر، با 'خالد بن محمد العطیه' وزیر دفاع، سپهبد 'غنیم بن شاهین الغنیم' رئیس ستاد ارتش، سرلشگر محمد علی غنیم الغنیم فرمانده نیروی زمینی و سرلشگر هزاع بن خلیل الشهوانی فرمانده گارد سلطنتی قطر ملاقات کرد.
 
در جریان ملاقات فرمانده ارتش پاکستان با سرلشگر محمد علی غینم الغنیم فرمانده نیروی زمینی قطر، طرف قطری ضمن تمجید از تلاش های ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم، نسبت انجام تمرین های مشترک نظامی و آموزشی نیروهای دو کشور ابراز علاقه مندی کرد.
 
ژنرال باجوا همچنین در ملاقات خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر در خصوص موضوع های مربوط به امنیت منطقه و تقویت همکاری های دفاعی میان دو کشور با وی گفت و گو کرد. 
وزیر دفاع قطر در این ملاقات از دستاوردها و اقدامات حرفه ای ارتش پاکستان قدردانی کرد و خواستار تقویت همکاری های دفاعی میان دو کشور شد.
 
فرمانده ارتش پاکستان همچنین ملاقات جداگانه ای با سپهبد غنیم بن شاهین الغنیم رئیس ستاد ارتش قطر انجام داد و طرف قطری در این ملاقات، از سهم و نقش ارتش پاکستان در صلح و ثبات منطقه از طریق مبارزه موثر با تروریسم تمجید کرد.
 
ژنرال باجوا در ملاقات با این مقام های قطری، تاکید کرد که ارتش پاکستان به همکاری های دفاعی با قطر ارزش زیادی قائل است و تقویت این همکاری ها تاثیر مثبت بر روابط دوجانبه و امنیت منطقه خواهد داشت.
 
در دی ماه سال جاری نیز دریادار محمد ذکاء الله فرمانده نیرو دریایی پاکستان در جریان سفر رسمی به دوحه و دیدار با مقام های عالی رتبه نظامی و دفاعی قطر، درخصوص تعمیق مناسبات دفاعی و مشارکت در مبارزه با تروریسم و ترویج صلح و امنیت دریایی، با آنان به رایزنی پرداخت.
 
همچنین خالد بن محمد العطیه در آبان ماه سال جاری سفری به پاکستان داشت و علاوه بر ملاقات با مقامات نظامی و دفاعی این کشور، با محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان هم ملاقات کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.