شهرکرد- هفتمین کنفرانس بین المللی «اختفا و گرفت» در رشته اختر شناسی و علم نجوم روز چهارشنبه در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

کنفرانس بین المللی « علم نجوم » در شهرکرد آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، موضوع اختفا و گرفت زمینه ای نیمه تخصصی در علم نجوم است که به اندازه گیری جرم و اطلاعات سیاره ها در زمان اختفا در منظومه شمسی مرتبط است .
این کنفرانس از سوی موسسه ستاره شناسی«هفت آسمان شهرهفشجان» با همکاری مدیریت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه شهرکرد، اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه های کشور، مجمع جهانی زمان سنجی و اختفا (IOTA)، سازمان فضایی ایران و اتحادیه جهانی نجوم برگزار شد.
مدیر اجرایی کنفرانس اختفا و گرفت در حاشیه برگزاری این کنفرانس ،آشنایی شرکت کنندگان( منجمان نیمه حرفه ای و دانشجویان رشته های فیزیک و اختر شناسی دانشگاه های ایران، ترکیه و اندونزی) با بروزترین اطلاعات دنیا در چهار زمینه بخش ستارگان متغیر( سیارات فراخورشیدی و فرآیند رصد)،ماه شناسی و اختفای نجومی، سیارک و دنباله دارها و اختر زیست شناسی را از اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.
محسن خورشیدی اظهار کرد: در این کنفرانس ۱۸ مقاله پذیرفته شده به صورت سخنرانی و ۱۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
وی برپایی هفت کارگاه آموزشی با سخنرانی مدرسان دانشگاه های آلمان، فرانسه، اسپانیا، ترکیه و ژاپن را از دیگر برنامه های این کنفرانس اعلام کرد.
هفتیمن کنفرانس بین المللی گرفت و اختفا به مدت سه روز در مجتمع لاله شهرکرد در حال برگزاری است.
موسسه ستاره شناسی هفت شهر هفشجان در راستای برگزاری دوره های آموزشی از سال ۹۴ در شهری با همین نام در پنج کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را آغاز کرد.
این موسسه با عضویت فعال ۱۵ منجم نیمه حرفه ای آماده پذیرش و آموزش نیمه رایگان علاقه مندان به رشته های ستاره شناسی و نجوم در رده های مختلف سنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.