بجنورد- وجود انبارهای ضایعاتی درسطح شهر بجنورد موجب نارضایتی برخی ازشهروندان شده و در داخل شهرمشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای شهروندان ایجاد کرده و اما موضوع دیگر ایمن نبودن این انبارها است که باید از بروز حوادث جلوگیری شود.

انبارهای ضایعاتی سلامت مردم خراسان شمالی را به خطر انداخته است

قدس آنلاین- زهره محمدی: یکی از شهروندان بجنوردی که کنار منزلش یک انبار ضایعاتی وجود دارد، می گوید: وجود این انبار امنیت خانواده ما را به هم زده و هرروز افراد نامناسبی به این انبار مراجعه می کنند که این موضوع نگران کننده است.

ساجدی اظهار می کند: همچنین وجود این انبار موجب اجتماع افراد معتاد و خطرناک در محله ما شده و حتی یک بار ازاین انبار دزدی شد که از روی دیوار منزل ما وارد این انبار شده بودند.

وی می افزاید: علاوه براین مشکلات وجود این انبار موجب شده تا پشه و مگس زیادی وارد منزل ما شود و بوی نامطبوع فضای منزل ما را فرا بگیرد.

یکی دیگراز شهروندان بیان می کند: وجود انبارهای ضایعاتی در سطح شهر سیمای شهر را به هم می زند و گاهی اوقات مردم به دلیل ترس از این اشخاص سکوت می کنند و اعتراضی به ارگانهای مربوطه نمی کنند.

مرتضوی خاطرنشان می کند: شهرداری چند بار نسبت به پلمپ این انبارها اقدام کرد اما دوباره رفع پلمپ شد و دلیل این موضوع راباید از شهرداری پیگیری کرد.

پلمپ ۳۴ انبار ضایعاتی

مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی می گوید: در سال جاری ۳۴ مورد انبار ضایعاتی در سطح شهر پلمپ شد که ۲۷ مورد با اخذ تعهد رفع پلمپ شده و به آنها مهلت داده شده تا از سطح شهر خارج شوند.

عظیمی اظهار می کند: تمام انبارهای ضایعاتی در استان به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند و به هیچ وجه در نقاط محیط انسانی به انبارهای ضایعاتی مجوز داده نمی شود بنابراین تمام انبارهای ضایعاتی در سطح شهر باید جمع آوری شود.

وی می افزاید: در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا تمام تلاش ما این است که انبارهای ضایعاتی از سطح شهر جمع آوری شود و بعد از آن انباردارها می توانند به صورت کاملا قانونی و افزایش سطح بهداشت با سازمان پسماند همکاری داشته باشند.

عظیمی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در سطح شهر زباله گردها هستند، خاطرنشان می کند: از مردم تقاضا داریم با تفکیک زباله های تراز خشک مانع فعالیت زباله گردها شوند.

وی ادامه می دهد: زباله گردها به هیچ وجه نگران از دست دادن شغلشان نباشند زیرا می توانند با رعایت موارد بهداشتی در طرح تفکیک زباله از مبدا با سازمان پسماند همکاری کنند.

برخورد با انبارهای ضایعاتی

کارشناس پیشگیری سازمان آتش نشانی بجنورد به نا ایمنی بودن انبارهای ضایعاتی در سطح شهراشاره کرد و گفت: این انبارها کانون خطر هستند و باید با آنها برخورد جدی شود.

نیکو نژاد اظهار داشت: ایمنی انبارها باید در مقوله‌هایی مانند کپسول اطفای‌ حریق، سیستم آب آتش‌نشانی، راه‌های خروج، سیستم حریق اعلام حریق مجهز باشند.

وی افزود: تمام انبارداران برای گرفتن مجوز به سازمان آتش نشانی مراجعه کرده اند اما به هیچ کدام مجوز ندادیم زیرا درسطح شهر به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند و باید جمع آوری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.