آمریکا اعلام کرد که ۴۰۰ نظامی دیگر از ارتش این کشور طی چند روز گذشته در منبج سوریه مستقر شده‌اند.

آمریکا ۴۰۰ نظامی دیگر در منبج سوریه مستقر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العربیه، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا خبر داد که 400 نظامی از یگان‌های نیروی زمینی ارتش آمریکا در شهر منبج سوریه مستقر شده‌اند.

همچنین وی استقرار یگان توپخانه ای تفنگداران آمریکایی را در سوریه تایید و هدف از این اقدام را سرعت بخشیدن به شکست داعش در رقه اعلام کرد.

در همین حال شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا اعلام کرد چهارصد سرباز آمریکایی در سوریه در چند روز گذشته مستقر شدند. 

این ائتلاف افزود: نیروهای آمریکایی در سوریه در چارچوب همکاری با شرکای محلی عمل خواهند کرد.

از سوی دیگر گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در حملات هوایی منتسب به ائتلاف تحت رهبری امریکا به روستایی در شمال سوریه حدود 15 غیرنظامی ازجمله 6 کودک کشته شده‌اند.

این گروه پنجشنبه (19 اسفند) اعلام کرد حملات هوایی «پس از نیمه‌شب روستای مطب البوراشد را هدف قرار دادند و به نظر می‌رسد نیروهای ائتلاف آن‌ها را اجرا کردند.»

سایر منابع مخالف از کشته شدن 18 نفر در این حملات خبر داده‌اند.

این روستا در نزدیکی رقه قرار دارد که اصلی‌ترین سنگر داعش در سوریه به شمار می‌رود. ائتلاف نظامی تحت رهبری امریکا می‌گوید در تلاش برای شکست داعش در این شهر با «نیروهای دموکراتیک سوریه» که ائتلافی از هم‌پیمانان عرب و نیروهای کرد مخالف دمشق است، همکاری می‌کند.

بااین‌وجود، گزارش‌های متعددی از حملات هوایی تحت رهبری امریکا به غیرنظامیان، ارتش و زیرساخت‌های سوریه منتشر شده است.

این حادثه یک روز پس‌ازآن روی داد که گزارش‌هایی دربارۀ ورود صدها نیروی امریکایی به شمال سوریه برای پشتیبانی توپخانه‌ای از نیروهای دموکراتیک سوریه منتشر شد. بااین‌وجود، پنتاگون هنوز این موضوع را تأیید نکرده است.

از سوی دیگر طبق یک گزارش، واشنگتن در حال بررسی ایجاد یک نیروی نظامی هزار نفری در کویت است که گفته می‌شود هدف از آن درگیر شدن با داعش در سوریه و عراق است.

امریکا به همراه تعدادی از متحدانش از سال 2014 میلادی ائتلاف به‌اصطلاح ضد تروریستی را در سوریه و عراق هدایت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.