تبریز-معاون فرهنگی قوه‌ قضائیه با تأکید بر اینکه، معیار شناخت حق از باطل مراجعه به قرآن است، گفت: در فتنه حق و باطل در هم می‌آمیزند و تنها به واسطه‌ قرآن می‌توان فتنه‌گران را تشخیص داد.

معیار تشخیص فتنه‌گران قرآن است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی ظهر روز پنج شنبه  در مراسم اختتامیه مرحله کشوری چهارمین دوره‌ مسابقات سراسری قوه‌ قضائیه افزود: قرآن ریسمان محکم الهی و شفا برای همه‌ی دردهاست که سعادت بزرگ در آن نهفته و کسی که از آن طلب نور، نورانی می‌گردد. کسانی دچار گمراهی و حیرت شده و فتنه‌ها آنها را می‌فریبد که از قرآن فاصله گرفته باشند و تنها راه رهایی از فتنه مراجعه به قرآن است.

وی ادامه داد: در دوران حضرت علی (ع) افراد بسیار و حتی بسیاری از نزدیکان حضرت نیز از فتنه هایی که  در این دوره اتفاق افتاد به حیرت افتادند، اما در نتیجه کسانی گرفتار گمراهی شدند که از قرآن فاصله گرفته بودند، این مثال برای جامعه‌ امروز ما نیز صدق می‌کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه ‌اضافه کرد: قرآن کریم کتاب هدایت کننده‌ ماست، ما درباره‌ی این کتاب هدایت کننده کوتاهی بسیاری کرده و کم مورد استفاده قرار داده‌ایم، باید تلاشمان را بیشتر کنیم؛ از ابتدای تاسیس معاونت فرهنگی قوه‌ی قضائیه نیز برنامه‌های قرآنی در رأس امور قرار گرفته است.

وی افزود: طرح جامع قرآنی، تفسیر مفاهیم و... از جمله‌ی برنامه‌های آموزشی قرآنی در معاونت فرهنگی است و مسابقات و قرآنی نیز زمینه‌ای است برای اینکه با قرآن انس بیشتری بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.