رشت- سمینار و نمایشگاه بین المللی غذاهای سنتی، فن اوری، تجاری سازی، بازاریابی و تاثیرات ان بر گردشگری در سالن خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

بازارهای گیلان مملو از آواها و نواها محلی دلنشین است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا رسولی عضو شورای شهر رشت در این سمینار  در مورد آداب و رسوم و غذای بومی محلی اظهار داشت: آداب غذاخوری یکی آز اداب و رسوم مهم ملت‌ها برای اثبات مشخصه‌های آن قوم به حساب می‌آید.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه گیلان یکی از مناطق قدیمی در منطقه غرب آسیا به جهت وجود تمدن است بیان کرد: از آداب و رسوم مردم گیلان می‌توان یافت که تمدن در این منطقه قدمت تاریخی دارد.

رسولی با بیان اینکه بازارهای گیلان مملو از آواها و نواها محلی دلنشین است توضیح داد: آواها و نماها در بازار گیلان نشان می‌دهد که بازارهای محلی علاوه بر داشتن ابعاد اقتصادی دارای یک بعد فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای موفق شورای شهر رشت ثبت این شهر به‌عنوان یک مرجع خوراک شناسی در یونسکو بود گفت: شهر رشت توانایی‌های زیادی در ابعاد فرهنگی دارد که از این موضوع باید استفاده بهینه صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان یکی از دانشگاه‌های مبنای استان گیلان است افزود: مجموعه دانشگاه گیلان و صنعت باید برای صنعتی سازی علوم در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا به مجموعه مدیریت شهری کمک شود.

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این سمینار اظهار داشت: یکی از وظایف تخصصی دانشگاه نقش آفرینی در حوزه‌های تخصصی و تجاری‌سازی در جامعه است.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه و رویکرد دانشگاه گیلان به مباحث ساختاری و تولیدی تغییر کرده است گفت: کانون‌های رشد و شکوفایی با همکاری پارک علم و فناوری در دانشگاه گیلان تشکیل شده است.

رضی با اشاره به اینکه مقوله فن بازارها در سال‌های اخیر در دانشگاه گیلان به‌صورت جدی پیگیری می‌شود توضیح داد: دانشگاه گیلان در عرصه‌های مختلف علمی ورود می‌کند که یکی از تخصصی‌ترین ابعاد آن پیوند اقتصاد و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ رشته در مقطع دکتری و ۲۶۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان وجود دارد گفت: دانشگاه گیلان باید در فعالیت‌های اجتماعی نقش ویژه ایفا کند که این مورد می‌تواند توانایی دانشگاه را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه این دانشگاه می‌تواند در بحث برندسازی شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق غذا نقش ویژه‌ای داشته باشد افزود: دانشگاه می‌تواند اثربخشی ویژه در بخش ایجاد آگاهی در جهانیان ایفا کند.

وی با بیان اینکه لازمه معرفی شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق غذا ایجاد برندسازی شهری است گفت: برندسازی شهری می‌تواند سبب ایجاد اشتغال و جذب گردشگری به سوی استان گیلان شود که لازمه آن پیوند دانشگاه و مدیران شهری است.

رضی با اشاره به اینکه شهر رشت توانایی زیادی را در امر توانایی‌های خلاق و برندسازی شهری دارد اظهار داشت: قدمت منابع در شهر رشت بیشتر از بسیاری از نقاط دیگران ایران همانند تهران است.

گفتنی است نمایشگاه صنایع غذایی سنتی از عصر امروز به مدت دو روز در پیاده راه فرهنگی رشت دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.