وزارت دفاع آمریکا در راستای تلاش برای افزایش نفوذ خود در خاورمیانه از اجرای طرح جابجایی نیروهایش در سه کشور عراق، سوریه و کویت خبر داد.

اجرای طرح جابجایی نیروهای آمریکا در خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نشریه کویتی القبس، این نیروها در عملیات مقابله با داعش مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، میان کشورهای کویت، سوریه و عراق در حال تردد هستند .

دولت آمریکا هم اکنون نزدیک به 15 هزار نیروی نظامی برای امنیت کویت در این کشور مستقر کرده است و نیروهای ذخیره به عنوان عناصر کمکی به منطقه اعزام می شوند.
دولت کویت همزمان و به طور مستمر تمهیداتی را در مرز با عراق برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی گروه داعش انجام می دهد.
پیش از این، خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت در اظهاراتی با اشاره به ادامه عملیات آزاد سازی موصل و حملاتی که داعش در برخی نقاط عراق در واکنش به آزادسازی موصل انجام داده است، گفت: با توجه به فاصله جغرافیایی نزدیک کویت به بصره و امکان وقوع احتمالی عملیات خرابکارانه داعش در مناطق جنوبی عراق، کویت خود را برای مقابله با هرگونه حادثه آماده کرده است.

وی که در جمع خبرنگاران این مطالب را عنوان کرد، در پاسخ به سئوالی درباره رفت و آمد عناصر داعش در حوالی مرز کویت با عراق گفت: کویت باید خود را برای هر احتمالی آماده کند و ما به طور دقیق تحولات عراق را رصد می کنیم.
معاون وزیر خارجه کویت همچنین با اشاره به روند خرید سلاح از سوی کشورش گفت: کویت در سه دهه اخیر همواره به سیاست آماده سازی نیروهای مسلح خود ادامه داده است و به خرید سلاح هم ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: کویت تعامل نزدیکی در این زمینه با هم پیمانان راهبردی خود دارد و با ایالات متحده آمریکا در این زمینه تبادل نظر می کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.