تحصن فضلا و اساتید حوزه‌های علمیه سراسر خراسان جنوبی در مدرسه سفیران هدایت در روز دوم نیز ادامه دارد و روحانیت اعلام کرده اند تا برکناری استاندار به تحصن ادامه می دهند.

دومین روز تحصن ائمه جمعه و تعطیلی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی/ قائم وزیر کشور ساعاتی دیگر به بیرجند سفر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، تحصن فضلا و اساتید حوزه‌های علمیه سراسر استان خراسان جنوبی در مدرسه سفیران هدایت که از دیروز آغاز شده است، امروز نیز با حضور طلاب و روحانیون ادامه دارد.

امروز هم از ساعت 8 صبح مراسم تحصن با سخنرانی ائمه جماعات آغاز شده و همچنان بر جمعیت معترضان افزوده می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی: وزارت کشور به نگرانی مردم توجه کنند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری نیز در تماس تلفنی با ائمه جمعه و روحانیت اعلام کرد: با وزیر کشور در این خصوص صحبت شده و خواسته شده دغدغه مردم مومن انقلابی خراسان جنوبی و نماینده ولی فقیه در استان باید بررسی و به آن توجه شود.

قائم مقام وزیر کشور به بیرجند می‌آید

ظهر امروز اعلام شد که قائم مقام وزیر کشور برای بررسی موضوع و جریان تحصن به بیرجند سفر می کند.

قرار است تا ساعاتی دیگر قائم مقام وزیر به جمع تحصن کنندگان بیاید و طلاب نیز اعلام کرده اند حداقل خواسته آنان برکناری استاندار است.

امام جمعه فردوس: باید در مقابل کوچک‌ترین جسارت‌ها حساسیت به خرج دهیم

امام جمعه فردوس در جمع تحصن‌کنندگان اظهار کرد: ما نتیجه را گرفتیم، آنها به شدت اعصابشان به هم ریخته و اگر نبود برای حفظ آبرو قطعا استان را ترک می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی افزود: وقتی در مساجد، مدارس، امامان جمعه‌، اصناف و بازاریان در برابر این حرکت ضد انقلابی و حرف‌های نسنجیده قیام کردند؛ اگر عقلی در کار بود باید بدون خداحافظی، شبانه فرار می‌کردند چون اینجا جایی نیست که به عنوان نماینده عالی دولت عزت داشته باشند.

وی بیان کرد: پیشنهادی که دارم این است که برای طرح همه مسائلی که در استان اتفاق می‌افتد در طول فصل (هر سه ماه یکبار) هزینه کنیم و یک روز از صبح تا شب در شهرهای مختلف استان این نشست را ترتیب دهیم.

امام جمعه فردوس اضافه کرد: اگر این نشست با حضور فضلا، علما، مدرسین، ائمه جمعه و طلاب ادامه داده شود و در کوچکترین مسائل انحرافی اطلاعیه بدهند و مطالباتشان را مطرح کنند این‌گونه نمی‌شود تا ما مجبور شویم به این شکل امروز تحصن شکل دهیم.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم هر چند زمانی یکبار برای رسیدگی به امور فرهنگی استانمان این نشست را داشته باشیم و مقام معظم رهبری فرهنگ را به هوا و تنفس تعبیر می‌کنند و ما در هوای مسموم نمی‌توانیم تنفس کنیم.

بابایی گفت: اتفاقاتی در استان ما رخ می‌دهد که مایه ننگ و سرافکندگی است و زمانی که ما بشنویم در شام شهادت حضرت زهرا (س) در همایش کویرنوردی رقص دختر و پسر می‌شود قابل تحمل نیست.

وی تاکید کرد: برخورد ناسالم با نیروی انتظامی، زنان، ائمه جمعه و از همه مهمتر برخورد ضعیف و احمقانه با نماینده ولی فقیه که نماینده رهبرمان در استان است انجام شده و ما باید در مقابل کوچکترین جسارت و انحراف حساسیت به خرج بدهیم و غیرتمندانه به دشمن میدان نداده و رفتار بیگانگان را رصد کنیم و در مقابل آن‌ها حساسیت به خرج دهیم.

امام جمعه موقت طبس: تحصن طلاب سیاسی نیست/ وزیر کشور هرچه سریع‌تر ورود پیدا کند

امام جمعه موقت طبس نیز در جمع متحصنین به سخنان استاندار اظهار کرد: برترین چهره‌های اندیشه و فکر دشمنان اسلام کتاب می‌نویسند و تئوری ارائه می‌دهند که در آینده جهان به سمت یک ایدئولوژی خواهد رفت. یک فرهنگ و یک تمدن غالب خواهد شد و ما که غرب هستیم و سردمدار جهان هستیم فرهنگ و تمدن ما باید غالب شود ولی یک دشمن داریم که در مقابل ما ایستاده و در واقع ممکن است جنگ بین تمدن ما و آن تمدن ایجاد شود و ما باید آن تمدن را از بین ببریم و آن هم تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمد مودب افزود: اگر امروز تمام جهان را بررسی کنیم یک تفکر الهی قد علم داشته و تمدنی غیر الهی نیز که قرآن از آن به کافران و طاغوت و مشرکان یاد می‌کند در مقابل آن قرار دارد؛ امروز دستاوردهای علمی بشر که توانسته است دنیای بزرگ را تبدیل به یک دهکده کوچک کند و رسانه‌های جمعی و ارتباطات گسترده لحظه‌ای در جهان که کل جهان آنلاین است در زمینه اطلاعات چنان کرده‌اند که باعث شده غیر از تمدن غرب، امروز در کشورهای غیر اسلامی چیز دیگری تحت عنوان تمدن یافت نشود و هر چه هست در تمدن غرب هضم شده و آمریکا سردمداری تمدن غرب را دارد و جنگ او با تمدن ناب اسلام نیز بر کسی مخفی نیست، بنابراین ما پرچم دار تمدن اسلامی در جهان هستیم و مسؤولیت زیادی داریم.

امام جمعه موقت طبس گفت: آن‌ها از بیست سال پیش به جد به دنبال نابود کردن فرهنگ و تمدن اسلامی هستند و فکر نمی‌کردند که انقلاب اسلامی پیروز شود اما دیدند که نمی‌شود با اسلام و انقلاب بجنگند و در مرحله دیگر به این نتیجه رسیدند که باید به هر طریقی و به هر روشی جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند.

مودب بیان کرد: بنابراین وقتی دیدند نمی‌توانند با او بجنگند تصمیم گرفتند که آن را مهار کنند و بعد تغییر گفتمان و ارزش‌ها بدهند و بعد از آن به تغییر ساختار بپردازند، بنابراین جریان نفوذ از سالیان قبل شکل گرفته و شعار تولید کرده و در مقابل مفاهیم انقلاب؛ مفاهیم سیاسی تولید می‌کنند.

وی با اشاره به سه اصطلاح سیاسی در رابطه با اسلام گفت: اصطلاح اسلام آمریکایی که امام (ره) آن را خلق کرد و به کسانی اطلاق می‌شود که تلاش می‌کنند به نحو احسن نوکری آمریکایی را بکنند تا خودشان بمانند، در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) قرار گرفته که آن تفکر ایران اسلامی تحت سیطره اهل بیت (علیهما السلام) است.

امام جمعه موقت طبس با اشاره به اینکه خلق اصطلاح سوم از ناحیه دشمنان تحت عنوان اسلام رحمانی و اسلام اعتدالی است که سابقه 20 ساله‌ دارد، گفت: من اعقتاد دارم برجام هم برای مهار جمهوری اسلامی است و حتی اگر ایران را به عنوان یک عضوی در پنج عضو شورای امنیت بپذیرند و یک کرسی به او بدهند باز هم هدف مهار انقلاب و ایران است تا دلش به آن کرسی خوش باشد.

مودب اظهار کرد: برای اینکه بتوانند با اسلام مبارزه کنند از در توافق می‌آیند تا بگویند سهم شما همین قدر است! اما باید بدانند که این انقلاب و این اسلام است که سهم خود را در جهان مشخص خواهد کرد و تمدن اسلام جوابگوی بشریت است و تنها چیزی است که جاذبه خواهد داشت و بدانند که چه بخواهند چه نخواهند فرهنگشان رو به اضمحلال است چون عدالت در آن فرهنگ وجود ندارد و هیچ شک و شبهه‌ای در این نیست.

وی بیان کرد: وقتی بخواهند جلوی یک فرهنگ را بگیرند با شن و ماسه و... این کار را نمی‌کنند، طبیعتا با کار و هجمه فرهنگی چنین خواهند کرد، اندیشه کنیم که آنان که از فرهنگ ناب اسلام به جاهای دیگر گریز می‌زنند و دین را تضعیف می‌کنند ولله خائن و کمک‌کار دشمن هستند. و مهم این است که چرا این خاکریز به دست خودی خراب می‌شود؟ درد ما این است.

امام جمعه موقت طبس تصریح کرد: متوجه باشید که نباید از ارزش‌ها گذشت و باید بر ارزش ها پافشاری کنیم که چیزی جز آن درد بشر را درمان نخواهد کرد. حال شما با خوش‌گذرانی و لهو و لعب می‌خواهید تمدن اسلامی را در جهان ایجاد کنید؟

مودب ادامه داد: امروز نیز اگر مشکلی داریم به دلیل این است که به قرآن دقیق عمل نمی‌کنیم چون تنها منبع انرژی مسلمانان و تنها منبع جوابگوی بشریت و نسخه شفابخش کشور ما و تمام جهان قرآن است، بیایید بر اساس قران حرکت کنیم تا بفهمیم شادی و عدالت و معنویت و رشد به چه معناست و گریز از قرآن مشکل را حل نمی‌کند.

وی تاکید کرد: شما با چه می‌خواهید مردم را شاد کنید؟ در حالتی که شهید مطهری می‌فرماید: تنها منبع قدرت مسلمانان این بود که با این کتاب انس داشتند و شما احکام را نمی‌خواهید عمل کنید و می خواهید بدون آن به همه چیز برسید؟ این تناقص است!

امام جمعه موقت طبس اظهار کرد: ابتذال خلاصه می‌شود در امور جنسی و رقص و مشروبات و... که ماهواره ها دارند گسترش می‌دهند، ما چرا باید فکر کنیم که رقص شادی می‌آورد؟ بیایید به گونه ای عمل کنیم که تحریکات در جامعه گسترش پیدا نکند، احساسات و عواطف رشد پیدا کند، رشد فکری داشته باشیم؛ ولی تحریک شهوانی نداشته باشیم که انسان را از وادی انسانیت نیز خارج می‌کند در حالتی که یک دولت و نظام اسلامی و انسان دلسوز هدف اصلی‌اش این است که جامعه‌اش را در مسیر کمال قرار بدهد، رشدش بدهد و او را به کمال برساند.

مودب گفت: مسؤول اجرایی ارشد استان اشاره کردند به شاد زیستن مردم و رقص و موسیقی! اما من به روزنامه‌های زنجیره‌ای سال 77 اشاره می‌کنم که حوزه‌های علمیه باید سه مشکل را در نظام اسلامی حل کنند یکی این است که انسان بتواند فیلم‌های برهنه زنان اجنبی را ببیند، اگر شما امروز به دنبال آن هستید که به مدد رسانه‌های گروهی این موضوع برآورده شده که امروزه باید فکری به حال آن کنید که چکار کنیم که جامعه بیشتر از این گرفتار نشود.

وی ادامه داد: منافق آن زمان می‌گوید دومین مورد رقص زنان است و سومین نکته‌ای که عنوان می‌کند موسیقی است؛ فیلم‌های مستهجن را غرب برای ایران فرستاده و اگر همه نگرانی شما این است که مردم رقص ببینند زحمت نکشید؛ این کار را دشمن می‌کند اما موفق نخواهد شد چون آن سرابی بیش نیست و انسان‌ها به ارزش‌های خودشان برخواهند گشت چون بشریت دنبال حقیقت است.

امام جمعه موقت طبس افزود: استاندار گفته است باید جدی تلاش کنیم که تفکر استان را که مردمانی متدین و خوش فکر هستند عوض کنیم! این تناقض است! چون اگر مردم خوش فکر باشند چرا باید آن را عوض کنیم؟ باید بگویید تایید کنیم نه اینکه‌ آن را تغییر دهیم!

مودب تاکید کرد: استاندار محترمی که می‌خواهد جهت فکری مردم را تغییر دهد و به سمت شادی ببرد، این پر واضح است که منظور ایشان موسیقی لهوی است نه موسیقی مدحی و عرفانی و نه رثای اهل بیت عصمت و طهارت! چون شما این را به تمسخر گرفته‌اید و نسنجیده حرف زده‌اید.

مسؤول حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی: سخنان استاندار قابل پذیرش نیست

مسؤول حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب مردمی بوده که بر پایه اعتقادات و مبانی اسلامی شکل گرفته است.

حجت الاسلام مشرفی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دین اسلام را به عنوان پایه و مبنای همه مقررات معرفی کرده و دولت ما یک دولت اسلامی است.

مسؤول حوزه های علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ساختار و شاکله یک نظام اسلامی بر پایه احکام و معارف الهی بسته شده است و به طور طبیعی کسی که در این نظام مشغول به خدمت می‌شود و در هر قسمتی پستی را برعهده می‌گیرد؛ اولین انتظار این است که پاسدار دین مبین اسلام باشد و بعد در مسیر گسترش، نشر اسلام و انجام وظیفه براساس قوانین اسلامی عمل کند.

مشرفی بیان کرد: اینکه سخنانی از یک مسئول بلندپایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شنیده شود که مخالف با احکام شرعی است به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و هیچ کدام از مسملنان در دنیا چه شیعه و چه سنی، چه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب وقتی مسلمان هستند و حساسیت روی مبانی دینی خود دارند این‌ها را نمی‌پذیرند، به خاطر این مهم، ائمه جمعه، روحانیون و علما مردم مومن انقلابی دانشجویان همگی در مقابل این مطالب موضع گرفتند.

وی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با دلسوزی هرچه تمام، تذکر دادند؛ گفت: اگر استاندار خراسان جنوبی از روی غفلت و اشتباه، جمله‌ای از زبانش جاری شده بود باید مانند وزیر بهداشت که مقام بالاتر از استاندار بوده و سخنش در مقابل سخن آقای پرویزی بار توهینی کمتر داشته و به نیروی خودش بوده است، ادب اسلامی را رعایت کرده و عذرخواهی می‌کرد.

مسؤول حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه استاندار سه هفته استان را به شرایط بدی دچار کرده است، گفت: استاندار باعث تعطیلی نمازهای جماعت، دروس حوزه‌های علمیه و ایجاد تفرقه در جامعه شده است.

مشرفی متذکر شد: اگر استاندار قرار بود ابراز پشیمانی و اشتباه بکند باید در این فرصتی که گذشت عذرخواهی می‌کرد که متاسفانه ما هیچ‌گونه اعلام موضعی از ایشان در سطح عمومی ندیدیم.

وی ادامه داد: به جهت جلوگیری از این مدل بدعت‌ها و تکرار این گونه رفتارها در سطح کشور و استان علما، روحانیت، ائمه جمعه و مردم انقلابی وظیفه خودشان دانستند که تا اعلام موضع وزارت کشور، به تحصن خود ادامه دهند.

مسؤول حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: ما برای دفاع از دین خودمان تا پای جان ایستاده ایم و کوتاه نمی آئیم و پرویزی باید پاسخگو باشند.

مشرفی گفت: کسی که می‌خواهد مسؤولیتی در این نظام بپذیرد باید لوازم مسئولیتش را برعهده بگیرد و یکی از لوازم مسئولیتش این است که نسبت به سخنانش شانه خالی نکرده و موضع خودش را کاملا تشریح کند.

نماینده حوزه‌های علمیه قاین: استاندار باید در جمع علما منظور و غرض خود را بیان می‌کرد 

نماینده حوزه‌های علمیه قاین نیز در جمع متحصنین اظهار داشت: همواره دو تیپ در بدنه جامعه بروز دارند، یک گروه انسان‌های جامد متدین مآب و در مقابل این‌ها جاهل‌های متمدن ماب و به اصلاح روشن‌فکر. هر دوی این‌ها در جوامع ناهنجاری ایجاد می‌کردند.

حجت‌السلام رحمانی گفت: گروه اول به خیال اینکه در جامعه توسعه‌ای ایجاد شود اگر پیشرفتی در علوم مخصوصا در علوم تجربی به وجود آید بدنه دین را به مخاطره خواهند انداخت با هر نوع پیشرفت علمی مخالفت می‌کردند و مصداق بارز آن حاکمیت کلیسا بود که به ناحق جلوی علم و فناوری را می گرفتند و حتی مکتشفان و مخترعان را محکوم به اعدام می‌کردند که متاسفانه تبهکاری و سیاه‌روزی قرون وسطی نقطه عطف در تاریخ بشریت شده است.

وی بیان کرد: این جمود فکری ناحق در نهایت منجر به این شد که در قرن 17 میلادی انقلاب صنعتی اتفاق افتد و ادیان آسمانی به ویژه دین حضرت مسیح مورد نفرت مردم قرار گیرد و در نهایت مسئله جدایی دین و اخلاق از سیاست مطرح شود.

نماینده حوزه‌های علمیه قاین بیان داشت: در جوامع ما متاسفانه گاهی از مواقع انسان‌هایی با فکرهای بسته و یخ‌زده بوده‌اند که فکر می‌کردند اگر پیشرفتی در علم به وجود آید بدنه دین به خطر می‌افتد. در مقابل این‌ها انسان‌های جاهلی بوده‌اند که با ژست روشن‌فکری و تمدن توسعه‌ فرهنگی را یدک کشیده‌اند و امروز تحت منورالفکر شناخته می‌شوند و بین مسئله انحراف و مسئله توسعه فرهنگ همیشه قاطی کرده‌اند.

وی افزود: با هر انتخابی که صورت گرفته است روز بعد در دانشگاه متوجه می‌شدیم که شعارهایی که می‌دادند چقدر در ذهن جوان‌ها تاثیرگذار بود، ولی از جایی که خودشان می‌دانند که باطل اگر در لباس باطل به جامعه معرفی شود مشتری ندارد، بنابراین باطل را در یک ظرف خوش‌رنگ قرار می‌دادند تا جوان متوجه نشود و این حرکت را تحت عنوان اعتدال، اصلاح‌طلبی و روشن‌فکری عنوان می‌کردند. اما اینها جز فساد چیز دیگری نبوده است.

رحمانی گفت: تا وقتی که جوان به هوش آید که چه کلاهی سر او رفته دیگر خیلی دیر شده و برای معلمان و مربیان و واعظان جز زحمت چیز دیگری را به وجود نیاورده‌اند.

نماینده حوزه‌های علمیه قاین گفت: باید توجه کنیم که اسلام نه تنها با علم منافات ندارد و با توسعه فرهنگی مخالفت ندارد بلکه آیه و روایات زیادی در مقام علم و عالم و متعلم آمده است.

وی بیان داشت: تفکر سکولار یعنی اینکه هر کس که می‌خواهد در چارچوب خانه خود متدین باشد، باشد اما حق ندارد در جامعه و امور اجتماعی بروز دهد، لذا امروز می‌بینیم که سیاست به دست افرادی مثل ترامپ می‌افتد و هیچکدام از رئیس جمهورهای آمریکا تا به این زمان سواد علمی و اخلاق فرزانگی نداشته‌اند و دنیای اروپا نیز مستعمره اینها هستند و می‌بینیم که بیشتر دنیا می‌خواهد به دست ترامپ اداره شود.

رحمانی تصریح کرد: از آن طرف دیگر متولی دین را پاپ قرار دادند! پاپی که در مقابل این همه جنایات و فسادهایی که در دنیا انجام می‌شود تنها به یک نصیحت اکتفا می‌کند و می‌گوید که دین از سیاست جداست، این تفکر شوم به جامعه ما هم نیز رسوخ می‌کند تحت عنوان فرهنگ توسعه و تمدن و جامعه اخلاق‌مدار.

نماینده حوزه‌های علمیه قاین گفت: یکی از افرادی که حکم وکیل استاندار را دارد در یکی از سخنرانی خود اینگونه می‌گوید که ما نباید جامعه را سیاست‌زده کنیم و باید آن را اخلاق‌مدار کنیم که سوال می‌کنیم اخلاق از نظر شما چیست؟ اگر ببینیم که فساد در جامعه ترویج می‌شود و اگر در مقابل آن سکوت کنند نظر شما از اخلاق این است؟ ما این را اخلاق نمی‌دانیم.

وی گفت: مگر می‌خواهد چه گفته شود؟ حرف ما این است که رئیس جمهور با همه اقدامات قانونی که دارد حکم تنفیذش را باید از ولی فقیه بگیرد آیا نباید استاندار مرکز استان از نماینده آن ولی فقیه حرف‌شنوی داشته باشد؟ و نباید بیاید در جمع علما بگوید من غرضی نداشته‌ام؟

رحمانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که احساس می‌شود اختلاف فکری دو منطقه است که یکی از یک منطقه دیگر سکاندار یک منطقه دیگر شده و بگوید که این کارها در منطقه ما راحت انجام می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.