زاهدان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان مایه فخر ایران است بیان کرد: در این راستا و به جهت معرفی ظرفیت ها و شناسایی پتانسیل های این استان مسولیت خبرنگاران بسیار خطیر و سنگین تر است.

سیستان و بلوچستان مایه فخر ایران است/سنگینی رسالت خبرنگاران در معرفی ظرفیت ها

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا صالحی امیری شامگاه پنجشنبه در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان با اشاره به اینکه تمدن کهن سیستان و بلوچستان بیش از 5 هزار سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان مایه فخر کشور و گنج ناشناخته جغرافیای ایران محسوب می‌شود که ظرفیت فرهنگی آن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت معرفی بیشتر پتانسیل‌های سیستان و بلوچستان در سطح کشور، عنوان کرد: ساخت یک فیلم مستند جذاب با هدف معرفی ظرفیت این استان سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد تا مردم کشور با سیستان و بلوچستان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات صنعت چاپ در سیستان و بلوچستان جدی است، گفت: رسانه‌های سیستان و بلوچستان مورد توجه ویژه وزارت ارشاد هستند.

وی افزود:  سیستان و بلوچستان در صورت برنامه‌ریزی مناسب و تقویت زیرساخت می‌تواند به مرکز تولید انیمیشن، صنایع دستی و صنایع فرهنگی منطقه تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضرورت دارد در راستای فراهم‌سازی امکان برگزاری همایش‌های ملی در سیستان و بلوچستان یک مجتمع فرهنگی بزرگ در این استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های فرهنگی فراوانی که در جنوب شرق کشور وجود دارد، رسالت اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان بسیار سنگین است و این قشر باید تلاش بیشتری داشته باشند تا ظرفیت‌های فرهنگی این منطقه بیشتر به دنیا معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سرمایه‌های بزرگ انسانی کشور هستند، گفت: اگر ریل توسعه ایران را در حوزه فرهنگ قرار دهیم بی‌َشک شاهد توسعه انسانی و اقتصادی کشور خواهیم بود.

صالحی امیری ادامه داد: سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های فرهنگی ویژه‌ای که دارد می‌تواند در دهه آینده به قطب توسعه فرهنگی ایران تبدیل شود. صدا و سیما و رسانه‌های استانی در این راستا باید تصویر درخشانی از این استان به نمایش بگذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات صنعت چاپ در سیستان و بلوچستان جدی است، گفت: رسانه‌های سیستان و بلوچستان مورد توجه ویژه وزارت ارشاد هستند.

صالحی امیری با بیان اینکه رویکرد وزارت ارشاد فاصله گرفتن از حاشیه است که این اقدام ثبات فرهنگی را به دنبال دارد، اظهار داشت: گفتگوی فرهنگی شعار دولت است که باید در سیستان و بلوچستان هم آغاز شود. باید مرزهای فرهنگی تعریف و به انسجام و تنوع فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.