اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه واردات بی‌رویه فلج کننده اقتصاد کشور است، گفت: واردات بی رویه میوه در آستانه نوروز، اقدامی نابخردانه و مایه ضرر کشاورزان است .

واردات بی‌رویه اقتصاد کشور را فلج می کند

 به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان با دعوت مردم به تقوای الهی، اظهارکرد:سفارش تقوا از زبان حضرت علی (ع) بیش از صد مورد به هر مناسبت در نهج‌البلاغه آورده شده است.

وی افزود: تقوای سیاسی به جامعه و سرنوشت آن گره خورده است و یک سیاست‌مدار وقتی تقوای سیاسی داشته باشد، عدالت را رعایت می‌کند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به بخشی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر که در آن آمده است : «تقوای خدا پیشه کارها باشد»، ادامه داد: در این جا منظور حضرت تقوای سیاسی بوده است؛ گاهی مردم و سایرین چشم داشت دارند اما باید دید خدا از ما چه می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت به تقوا پیوند خورده است و این به معنای این است که هر چیزی در جای خود قرار داشته باشد و در سیاست یعنی، عزل، نصب و دادن رتبه به افراد به لیاقت‌ها توجه شود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: هرکس عزت حق را رعایت کند، عزیز خواهد شد؛ همان‌گونه که امام خمینی (ره) به مزدوران گفت که قلبم را برای سرنیزه شما آماده کردم ولی زیر بار ظلم نمی‌روم، البته حرکت عظیم انقلاب با این اعتقاد به راه افتاد و هیچ کجا بدون نام امام شناخته شده نیست و همین باعث کینه دشمن است.

رهبر، شکستن نفس در برابر تمایلات شیطانی را همان تقوای سیاسی خواند و اظهارکرد: مردم گلایه دارند که چرا برخی از مسؤولان به خانه سفیر سوئد رفتند در حالی که در آن‌جا زن بی‌حجاب حضور داشته و این تقوای سیاسی نیست؛ حال سؤال اینجاست که چرا مسؤلان به سفارت‌خانه نرفتند!

امام‌جمعه موقت اصفهان در خطبه‌ دوم نماز جمعه نیز با تاکید بر اینکه واردات بی‌رویه فلج کننده اقتصاد کشور است، گفت: واردات بی رویه میوه در آستانه نوروز، اقدامی نابخردانه و مایه ضرر کشاورزان است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی درست اجرا می‌شد، وضعیت این نبود اما اکنون کارگران بیکار شده‌اند و صحبت و مشکل زیاد است؛ برای جوان ۱۹ ساله فوتبالیست ۷۰۰ میلیون می‌دهند و به مربی خارجی میلیاردها تومان می‌دهند، اما اینکه وضعیت بقیه چگونه است، مورد توجه قرار نمی گیرد؟

رهبر با اشاره به اینکه در گذشت سید احمد خمینی هم در پیش است که همیشه در راه پدر بود، گفت: مسأله انتخابات نیز پیش روی کشور و استان است و شرایط منتخبان باید با معیارهای اسلامی قیاس شود.

وی تاکید کرد: شایسته‌ترین مردم به امر حاکمیت و مسؤولیت دادن، کسی است که توانمند باشد؛ نه اینکه چون هم حزب ما است انتخاب شود  و از همین رو باید داناترین به امر خدا باشد و دانش داشته باشد.

امام‌جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: هیچ کسی پرچم انقلاب را حمل نمی‌کند مگر اینکه صبر و بصیرت داشته باشد و بصیرت او باید به گونه‌ای باشد که در امور بین‌الملل کلاه سرش نگذارند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شایسته‌ترین فرد برای انجام مسؤولیت کسی است که صبر و تحمل برای اجرای حق داشته باشد و پایداری کند  و در آزمون زندگی آزموده شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.