سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با وجود حاشیه امنیت مناسب تیمش در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بازهم قولی برای قهرمانی در این مسابقات نمی‌دهد.

برانکو: 6 امتیاز از پرسپولیس کسر شود بازهم بالاتریم/ بروید صفایش را ببرید!

به گزارش قدس آنلاین، برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین امروز (جمعه) پرسپولیس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در ابتدا به بازیکنانم تبریک می‌گویم که یک برد سخت و حساس را مقابل استقلال خوزستان به‌دست آوردند. ما می‌دانستیم که مقابل استقلال خوزستان بازی سختی داریم، چون آنها تازه خودشان را پیدا کرده‌اند و در نیم‌فصل دوم هم تقویت شدند. طبیعی است که فشار کمی روی آنها باشد.

وی با یادآوری اینکه استقلال خوزستان برای رسیدن به رتبه چهارم تلاش می‌کند، افزود: من از عملکرد بازیکنانم کاملاً راضی هستم. درست است که نتیجه ما مقابل استقلال خوزستان قاطع نبود، اما ما یک گل سالم به ثمر رساندیم، همچنین روی محسن مسلمان هم پنالتی شد و شانس‌های دیگری هم داشتیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. اگر گل دوم را به ثمر می‌رساندیم با آرامش بیشتری کار را دنبال می‌کردیم، اما نزدن گل دوم هم تقریباً عادی به حساب می‌آید. زمانی که شما با یک گل جلو هستید طبیعی است که بیشتر دنبال حفظ نتیجه باشید. تیم استقلال خوزستان به جز ضربات ایستگاهی نتوانست موقعیت دیگری روی دروازه ما ایجاد کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: به کل مجموعه تیم و بازیکنانم بابت پیروزی دیروز تبریک می‌گویم. ما هم در خط دفاعی و هم در خط حمله عملکرد بسیار خوبی داشتیم. تبریک اصلی و بزرگ‌ترم را به مردم ایران و هواداران پرسپولیس می‌گویم که در هفته‌های آینده جشن سال جدید خود را خواهند گرفت.

برانکو با اشاره به دیدار تیمش مقابل الریان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: الریان سال گذشته قاطعانه قهرمان لیگ قطر شد. آنها چند ملی‌پوش نامی کشورشان را در اختیار دارند و در نیم‌فصل دوم هم پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. آنها در دقیقه 96 بازی را به الهلال واگذار کردند و مقابل الوحده هم به پیروزی رسیدند. همچنین میشاییل لادروپ سرمربی تیم الریان است که یک روش بازی اروپایی و مدل بازی هلندی را در این تیم دنبال می‌کند. لادروپ هم در بارسلونا و هم در هلند بازی کرده و مربی فهیمی است. ما مقابل الریان بازی سختی داریم و امیدوارم بتوانیم از فرصت‌مان برای ریکاوری استفاده کنیم و آماده دیدار مقابل این تیم شویم.

وی خستگی را  عامل اصلی بازی نه‌چندان هجومی تیمش مقابل استقلال خوزستان دانست و ادامه داد: خستگی باعث شد که دیروز آن‌طور که می‌خواستیم بازی نکنیم. ما هر چهار روز یک بار بازی داریم، اما مهم‌ترین مسئله برای ما بردن است، مهم این است که ما استقلال خوزستان را بردیم و حالا یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شدیم. ما تنها تیم ایرانی هستیم که بازیکن خارجی نداریم و کاملاً بومی بسته شده‌ایم. ما بازیکنان خوبی در فاز هجومی داریم و با سه بازیکن تهاجمی مقابل همه تیم‌ها  حملات زیادی انجام می‌دهیم. بازی هجومی یک ریسک است که ما آن را انجام می‌دهیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد تمدید قرارداد سیدجلال حسینی گفت: من نمی‌دانم که او قراردادش را تمدید کرده یا نه، اما فکر می‌کنم مشکل خاصی برای تمدید قرارداد این بازیکن با پرسپولیس به وجود نیاید. سعی می‌کنیم قرارداد دیگر بازیکنان‌مان را هم تمدید کنیم، چون آنها نشان دادند که کیفیت لازم را برای بازی با پرسپولیس دارند و معیارهای‌شان پاسخگوی اهداف ماست. 

برانکو در رابطه با تقابل پرسپولیس با الریان قطر تصریح کرد: استانداردهای لیگ قهرمانان آسیا و سطح آن با مسابقات داخلی متفاوت است. الهلال یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و دیدار نخست ما برابر این تیم انجام شد. سپس برابر الوحده بازی بهتری انجام دادیم و انتظار داریم که هر بازی بهتر شویم. مشکل ما خستگی احتمالی بازیکنان است که شاید مشکل‌ساز شود. همان‌طور که می‌دانید الریان چهار روز بیشتر از ما فرصت استراحت کردن داشته است. 

وی در واکنش به این پرسش که یکی از بهترین بازیکنان خارجی الریان برای بازی با پرسپولیس محروم است، خاطرنشان کرد: بازیکنی که به آن اشاره می‌کنید خیلی خطرناک است، نبود او برای ما خوب است، اما این بدان معنا نیست که بخواهیم ضعیف بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه برخی کارشناسان اعتقاد دارند تیمش زمانی که می‌خواهد به گل برسد نمایش خوبی دارد، اما پس از زدن گل نمایش خوبی ندارد، گفت: تفکرات همیشه مختلف است. همین استقلال خوزستان در ابوظبی الجزیره امارات را که در صدر جدول لیگ کشورش قرار دارد، شکست داد. بنابراین آنها تیم و مربی خوبی دارند. تنها ما نمی‌توانیم خوب باشیم و گل بزنیم. از طرفی برابر استقلال خوزستان گل دوم را به ثمر رساندیم که سالم بود، اما آن را نگرفتند. علاوه بر این گل شانس‌های دیگری هم داشتیم. همان‌طور که اشاره کردم آنها در برهه‌ای از زمان خوب بازی کردند، اما از عملکرد بازیکنانم راضی هستم، چرا که اگر به عقب برگردیم می‌بینید که با تیم‌های نفت تهران، الوحده امارات، سپاهان و استقلال بازی کرده‌ایم. شما نمی‌توانید بگویید که کدام تیم قوی‌تر بوده است، چون هر چهار پنج روز یک بار بازی برگزار می‌شود. طی این مدت یک بازی را واگذار کرده و یک تساوی هم کسب کرده‌ایم.

برانکو  همچنین راجع به عدم حضور فرشاد احمدزاده در تمرین امروز پرسپولیس خاطر نشان کرد: احمدزاده از ما مرخصی گرفت و امشب برمی‌گردد. زانوی محمد انصاری هم مشکل دارد. سروش رفیعی نیز دچار مشکل شده است، اما این بازیکن زود به تمرینات برمی‌گردد. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در کشورهای خارجی نمونه اقدام باشگاه پرسپولیس وجود دارد که باشگاه‌ها از هواداران‌شان کمک مالی بخواهند، گفت: روش‌های مختلف مشابهی در اروپا وجود دارد. به عنوان مثال هواداران گلاسکو رنجرز اسکاتلند 60 هزار بلیت خریداری کرده و یا باشگاه حساب باز می‌کند. بزرگ‌ترین نیرو برای کمک به باشگاه‌ها هواداران هستند و با همین حرکت نشان می‌دهند که چه پتانسیل عظیمی دارند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص کارت زردهایی که بازیکنان پرسپولیس به جهت اعتراض به داور و یا کوبیدن توپ به زمین می‌گیرند، خاطرنشان کرد: واضح است که این مسئله برای ما مشکل‌ساز خواهد بود و تا جایی که بتوانیم آن را حل خواهیم کرد، اما باید بازیکنان را هم درک کرد. آنها به بی‌عدالتی‌ها حساسیت نشان می‌دهند. طبیعی است که انتظار داریم عدالت رعایت شود.

برانکو در واکنش به طرح این موضوع که در لیگ قهرمانان آسیا داوران خیلی رحم ندارند و با هر اعتراضی به بازیکنان کارت زرد نشان می‌دهند، گفت: داوران داخلی هم خیلی مهربان نیستند. هنوز توپ به علیرضا بیرانوند نرسیده به او کارت زرد نشان می‌دهند، اما به بازیکن حریف اشاره نمی‌کنند که روی زمین می‌افتد، غلط می‌زند و یا پنالتی ما را نمی‌گیرند. در چنین شرایطی بازیکن ما عصبی می‌شود. البته حرکات بازیکنانم را توجیه نمی‌کنم، اما باید آنها را درک کرد.

وی با اشاره به دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا که با برتری 6 بر یک بارسلونا همراه بود، گفت: انتظار چنین نتیجه‌ای خیلی سخت بود، چرا که بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کرد، اما فوتبال است و خیلی‌ چیزهای عجیبی در آن اتفاق می‌افتد. این نتیجه دلیلی بر عجیب بودن فوتبال است. ما از بازیکن انتقاد می‌کنیم که چرا آخرین دقایق بازی گل خورده است، اما بارسایی‌ها در دقایق آخر سه گل زدند. بایرن مونیخ هم در وقت اضافه به منچستریونایتد نتیجه را واگذار کرد که اتفاق عجیبی بود. بازی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن هم عجیب بود. واقعاً عجیب بود که در چنین سطحی آن نتیجه رقم بخورد، بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمنی را برده است که یکی از بهترین تیم‌های اروپاست.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس عملکرد تیمش را راضی‌کننده دانست و تصریح کرد: هم دیروز و هم امروز گفتم که به بازیکنانم افتخار می‌کنم. بازیکنانم دستورات مرا به خوبی در زمین اجرا می‌کنند. برای تمام دستاوردهایی که به آن رسیدیم، تلاش کردیم. من به عنوان رئیس کادر فنی، به خودم افتخار می‌کنم، به کادری که داریم افتخار می‌کنم، به هواداران‌مان افتخار می‌کنم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما در دربی بازی را واگذار کرده‌اید و حالا هواداران انتظار دارند که با قهرمانی در لیگ برتر و پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا، به آنها عیدی بدهید، گفت: من در ابتدای صحبت‌هایم عید نوروز را صمیمانه به همه ایرانی‌ها تبریک گفتم و حالا باز هم تبریک خودم را تکرار می‌کنم، اما من هیچ‌وقت قول نمی‌دهم. قول دادن کار ساده‌ای است، اما باید بتوان به آن عمل کرد. تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که هم من و هم بازیکنانم نهایت تلاش خودمان را به کار می‌گیریم تا قهرمانی را به آنها تقدیم کنیم. هواداران پشتوانه ما هستند و ما با عمل کردن به وعده‌های‌مان می‌توانیم بهترین عیدی‌ها را به آنها بدهیم.

برانکو ادامه داد: ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. پرسپولیس الان در بهترین موقعیت و بهترین جایگاه در جدول رده‌بندی قرار دارد. سپاهان با 59 امتیاز، رکورددار بیشترین امتیاز تیم قهرمان است که ما الان تنها سه امتیاز با این رکورد فاصله داریم، اما کار زمانی برای ما تمام می‌شود که واقعاً تمام شده باشد، نه زمانی که ما فکر می‌کنیم تمام شده است. حتی اعداد ریاضی هم نمی‌توانند تضمین کنند که کار برای پرسپولیس تمام شده است.

سرمربی تیم پرسپولیس در مورد احتمال کسر شش امتیاز از این تیم، گفت: اگر این شش امتیاز را هم از ما کم کنند، باز هم ما بالاتر از سایر تیم‌ها هستیم. حله؟! بروید و صفا کنید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.