تبریز- امام جمعه تبریز با بیان نکات مهم بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: همگی در مسایل فرهنگی مسئول هستیم و اگر جوانی بر اثر عملکرد ما منحرف شود ما مسئولیم.

همه ما در مسایل فرهنگی مسئول هستیم/ واردات بی‌رویه آفت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز،  آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز که در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری با بیان حدیثی گفت: دستهایی که به کمک نیازمندان باز می شود در نزد خدا برتر از دستهایی است که به دعا باز می شود.

وی در ادامه به دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرده و افزود: در این اجلاسیه دو محور مهم اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی مورد بحث قرار گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تمجید از ارائه مطالب فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانیا در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: این قرارگاه در پروژه های مهم عمرانی فعال می باشد و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم سرمشقی برای همه ارگان ها و اقشار مردم باشد.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: در این دیدار رهبر انقلاب ضمن تقدیر از اعضای مجلس خبرگان و بیان اهمیت این مجلس، مطالب مهمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرهنگی بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان نکات مهم بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: همگی در مسایل فرهنگی مسئول هستیم و اگر جوانی بر اثر عملکرد ما منحرف شود ما مسئولیم.

وی با انتقاد از واردات برخی کالاها از جمله میوه، اظهار کرد: آیا این درست است که از خارج میوه وارد کنیم در حالیکه در داخل کشور به حد کافی میوه داریم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تا جلوی قاچاق و واردات بی رویه گرفته نشود؛ اقتصاد مقاومتی عملی نخواهد شد.

وی به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام(ره) جهت زنده نگهداشتن یاد شهدا و رسیدگی به خانواده های آنها اشاره کرده و خاطر نشان کرد: رسیدگی به مسایل فرهنگی خانواده های شهدا و خوداتکایی آنها وظایف مهم این بنیاد است و زنده نگهداشتن یاد شهدا بر همه ما وظیفه است.

آیت الله مجتهد شبستری با گرامیداشت ایام شهادت شهید مهدی باکری با بیان اینکه این فرمانده مردی بسیار متدین و مقلد واقعی امام(ره) و اهل تهجد بود؛ تصریح کرد: باید درس های فضیلت را از این شهید یاد گرفت.

وی به فرازی از وصیت یکی از جوانان در خصوص نذر روزه یکماهه در صورت  اعزام به جبهه مقاومت در سوریه  اشاره کرده و گفت: مسئولین آمریکا و رئیس جمهور جدید این کشور ترجمه وصیت نامه شهدای ما را بخواند و بداند که این ملت چه غیرت و عرق دینی دانرد و تهدید کردن ملتی که شهادت طلبی بین آنها فرهنگ شده مثل این است که ماهی را از آب بترسانی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.