خرم آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم و به ویژه قشر پایین جامعه خوب نیست بیان کرد: در این میان خانواده‌های فراوانی هستند که قدرت خرید و تأمین مایحتاج زندگی خود را ندارند که به تمام نیکوکاران و مردم خیر استان توصیه می‌شود به این خانواده‌های نیازمند کمک و در جشن نیکوکاری شرکت کنند.

وضعیت معیشتی مردم خوب نیست/خیران خانواده های محروم را همراهی کنند

به گزارش قدس آنلاین،آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ما نیازمندان، محرومان و بیکاران زیادی که واقعاً نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند اما کمیته امداد این نهاد حمایتی، با مشارکت، کمک، احسان و نیکوکاری مردم در این عرصه سربلند بیرون آمده است.

وی با تأکید بر اینکه بدون مشارکت رسیدگی به نیازمندان امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرماید رأس ایمان نیکی به مردم است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون مردم برای عید نوروز و تأمین مایحتاج خود در این ایام  جنب‌وجوشی در بازار دارند اما

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه شرکت در جشن نیکوکاری سبب رضایت خدا می‌شود، گفت:  کمک به نیازمندان سبب سعادت آخرت،  نجات از بلاها وطول عمر و سلامت انسان می‌شود.

وی با اشاره به ۲۵ اسفندماه سالروز بمباران شیمیایی شهر حلبچه عراق اظهار داشت: این بمباران شیمیایی لکه ننگی برای رژیم بعث عراق و حامیان این رژیم ازجمله آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه شد چراکه هنوز آثار شیمیایی در جسم و جان عده‌ای از هم‌وطنان ما و مرد عراق وجود دارد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: آمریکایی‌ها چگونه به خود جرات می‌دهند که بخواهند دم از حقوق بشر و انسانیت بزنند درحالی‌که در جریان بمباران شیمیایی حلبچه بویی از انسانیت نبردند و در این ماجرا سکوت کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مبانی مستحکم انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر استکبار جهانی بوده است ادامه داد:  مقام معظم رهبری فرمودند عده‌ای باید مرز خود را ازنظر دوستی و دشمنی آشکار کنند و ببیند حزب‌الله، نیروهای انقلابی، شهدا و خانواده‌های شهدا را دوست دارند یا نه؟ ببینند با آمریکا دشمن‌اند یا نه؟ مگر غیراز این است که امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ است پس دشمنی با آمریکا لازم است.

وی شعار مرگ بر آمریکا را یک شعار ریشه‌دار دانست و افزود: این شعار مرگ بر آمریکا یعنی دشمنی با دشمنان خدا، پس باید گفت مؤمن مرز دارد و مؤمن بین اولیای خدا و اولیای شیطان مرز قائل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه حزب‌الله کسی است که با دشمنان خدا دشمن است و اهل سازش نیست، عنوان کرد: حزب‌الله سازش‌ناپذیر است و در برابر آمریکا می‌ایستد و ترسی و واهمه‌ای ندارد.

آیت‌الله میرعمادی ضمن گرامی داشت روز و هفته شهید، عنوان کرد: به‌فرمان امام خمینی (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی تأسیس شد.

وی شهادت را راه رسیدن به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق دانست و بیان کرد: شهادت بالاترین، والاترین وبرترین مرگ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه شهادت رسیدن به قله رفیع سعادت و خوشبختی است، گفت: شهادت فیض عظیم است و معامله باخدا است.

وی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا نقش اساسی در دوران دفاع مقدس و پس از دوران دفاع مقدس داشتند چراکه همین مادران و همسران شهدا بودند که رزمنده پرور بودند و به فرزندان، شوهران و برادرانشان روحیه و قوت می‌بخشیدند.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: این مادران و همسران شهدا بودند که پس از دوران دفاع مقدس اسوه صبر و استقامت شدند و پرچم شهدا را زنده نگه‌داشتند.

وی  افزود: مادران و همسران شهدا یاد شهیدان را در دل‌زنده نگه‌داشتن و از خون شهیدان حفاظت و پاسداری کردند ازاین‌رو تکریم از پدران، مادران، همسران و خواهران شهدا تکریم از شهداست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.