۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 511786

مصوبه چند سال قبل مجلس این بود که استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شوند و بلافاصله هم بودجه دولتی این دو تیم را قطع کردند اما این دو تیم هنوز هم خصوصی نشده اند!

از اعتصاب در استقلال تا وحشت در پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، حرف های وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی بازتاب هایی داشت و در واقع تاثیر زیادی در فوتبال و برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس داشت به ویژه این بخش از حرف های سلطانی فر خیلی زود تاثیر خود را نشان داد:

«وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به انتقاد نانواکناری مبنی براینکه عدالت در توزیع منابع میان تیم های ورزشی رعایت نمی‌شود به عنوان مثال تیم های پیروزی و استقلال از منابع دولتی استفاده می‌کنند درحالی که برای دیگر باشگاه ها چنین امکانی فراهم نیست، گفت: سرخابی‌ها یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نمی‌کنند و اصلا ممنوعیت داریم؛ خود مجلس ممنوع کرده است و قانونا نمی‌توانیم یک ریال به تیم لیگ برتری کمک کنیم. »

چون قرار شده خصوصی شوند دولت کمک نکند!
در واقع از اواخر سال ۹۱ بود که مجلس تصویب کرد استقلال و پرسپولیس باید خصوصی شوند و البته هنوز خصوصی نشده ردیف بودجه یا کمک مالی دولت به این دو تیم را قطع کردند و این دو تیم چند سالی را بدون دریافت پول گیج و منگ دور خود چرخیدند و بدهی هایشان هم بیشتر از قبل شد و البته حالا در آستانه سال ۹۶ هنوز این دو تیم با وجود آنکه خصوصی نشده اند با همان قانون مصوب سال ۹۱ طی طریق می کنند.

سال گذشته البته این دو تیم تا مرز خصوصی شدن هم رفتند اما هم خریدار درستی نداشتند و هم نمایندگان با طرح دو فوریتی و جمع کردن ۱۳۲ امضا جلوی مزایده این دو تیم را گرفتند تا این دو – هر دو – همچنان دولتی باشند اما دولت نتواند به آنها پولی بدهد. در واقع این قانون در مورد عدم کمک مالی دولت به این دو تیم عملا مفهوم درستی ندارد و حتی کوششی هم برای خصوصی سازی این دو تیم دیده نمی شود اما قانون برای این دو به گونه ای تصویب شده که انگار هر دو خصوصی هستند و البته این را هم بگوییم که کلا ر دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان دو باشگاه خصوصی معرفی شده اند!

در واقع کلاف سردرگم استقلال و پرسپولیس همچنان گره خورده است و جلو می رود و دولا دولا شتر سواری می کند که این کار تبعاتی مثل افزودن بدهی  و ... هم دارد.

از اعتصاب در استقلال تا وحشت در پرسپولیس
حرف های سلطانی فر و اشاره ایشان به قانون مصوبه مجلس تاثیر های جانبی زیادی داشت. در استقلال رسما اعتصاب شد، آنها دو روز تمرین نکردند و البته بعد از بازی با سایپا هم می خواهند اعتصاب را تا بازی با لکومتیو ادامه بدهند تا شب عید دست خالی به خانه نروند. استقلال همین دو ماه قبل هم به دلیل عدم پرداخت مطالبات عادل شیحی محروم شده بود.

در پرسپولیس هم که در آستانه حکم ژوزه مانوئل ۸ میلیاردی است نگرانی دامن زده شد چون بعید است که پرسپولیس بدون کمک دولت بتواند پول قرارداد مانوئل را یک جا پرداخت کند و به این ترتیب پرونده مانوئل مثل یک بمب ساعتی تیک تاک می کند وهمه را نگران.

به هر حال این دو تیم که زیر مجموعه دولت هستند از اینهمه بلاتکلیفی در حال ضرر کردن هستند و به نظر می رسد در مورد این قانون باید بازنگری شود یا اینکه واقعا هرچه سریع تر این دو تیم فروخته و خصوصی شوند چون امروز هر دو تیم نه دولتی اند که از کمک دولت بهره ببرند و نه خصوصی که از بخش خصوصی و قوانین تجارت بهرمند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.