قم- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هیچ مسؤولی حق ندارد بر خلاف موازین اسلامی سخنی بگوید و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری داشته باشد.

 روحانیت پاسدار فرهنگ دینی/ مسؤولان باید کارهای خود را در چارچوب موازین دینی تنظیم کنند

به گزارش قدس آنلاین، واکنش ها به سخنان استاندار خراسان جنوبی همچنان ادامه دارد و حوزه‌های علمیه سراسر خراسان جنوبی ضمن  اعتراض به این سخنان چند روز تحصن کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی در حایت از این اعتراضات با اشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی در نشست صمیمی با هنرمندان اظهار کرد: نظام ما اسلامی است باید تمام آنچه در این نظام روی می‌دهد یا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی که انجام می‌شود بر اساس قوانین اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد:  این امر اقتضای انقلابی است که در این کشور روی داده و اقتضای اعتقاد ملت به اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و قانون اساسی است و هیچ مسؤولی حق ندارد بر خلاف موازین اسلامی سخنی بگوید و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری داشته باشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه روحانیت پاسدار فرهنگ دینی است گفت: روحانیون در این زمینه مسؤولیت بر دوش دارند و به موقع باید اعلام نظر کنند و موضع بگیرند و بر مسؤولان لازم است حرکات و کارهای خود را در چارچوب موازین دینی که کارشناسانی دینی می‌گویند تنظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: سوء استفاده از قانون این است که بیان می‌شود اجازه نمی‌دهیم کسی بر خلاف قانون چنین کند، اگر مقصود قانونی خلاف موازین اسلامی است این قانون هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

رجبی عنوان کرد: اینکه طلاب و روحانیت به میدان آمده‌اند بدون تردید حرکتی بر خلاف موازین دینی و قانون صورت گرفته، استاندار و فرماندار که رده‌های پایین هستند مسؤولان رده بالا حتی رئیس جمهور هم حق ندارد سخنی خلاف موازین دینی بیان کند و سیاست‌گذاری، رفتار و عملی خلاف موازین دینی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چنین اقدامی از هر شخصیتی انجام شود نوعی تخلف از موازین دینی و قانون اساسی است. برخی اوقات شاهد اظهار نظر افراد غیر صلاحیت‌دار و غیر کارشناس هستیم که فکر می‌کنند دین را بهتر از کارشناسان می‌فهمند بنا بر این در مسائل هنری و به بهانه‌هایی می‌خواهند از موازین دینی عبور کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: این بحث غیر از مسائل حقوقی بحث علمی است که استاندار حق ندارد در این که امری بر اساس موازین دینی اسلامی است بخواهد اظهار نظر کند و خود را کارشناس بداند.

وی یادآور شد: هنر اصیل اسلامی بر اساس موازین اسلام پذیرفتنی است و رهبری نیز بر آن تأکید دارند ولی برخی اوقات واژه هنر سوژه قرار می‌گیرد برای اینکه افرادی کارهایی بر خلاف دستورات و موازین اسلامی انجام دهند.

رجبی با بیان اینکه مشکل اساسی جامعه ما معیشت مردم است گفت: چگونه برای مسؤولان چند میلیون جوان بیکار و این همه مشکلات معیشتی مسئله اول نیست و مسئله هنر آن هم هنر به مفهومی که در ذهن این افراد است که با موازین اسلامی سازگار نیست مسئله اول می‌شود.

وی یادآور شد: هر جایی که موضع‌گیری حقی است همه وظیفه داریم از آن حمایت کنیم، اکنون طلاب براساس احساس مسؤولیت دینی به میدان آمده‌اند و به دفاع از فرهنگ دینی اقدام کردند وظیفه همه است از کسانی که با نیت دفاع از ارزش‌ها به میدان آمده‌اند پشتیبانی عملی و گفتاری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.