یزد- محوطه پایگاه‌های میراث‌جهانی و ملی با مشارکت مردمی و سمن‌ها و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان همزمان با سراسر کشور پاکسازی شد.

بافت تاریخی یزد توسط دوست داران میراث فرهنگی پاکسازی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی استان در این خصوص گفت: نظافت در اسلام رکن اصلی و اساسی ونشانه ایمان است و تمیزی بافت تاریخی نشانه ارزشمند بودن و در راستای تکریم بازدید کنندگان خواهد بود.

فاطمه دانش یزدی اظهارداشت: پاک‌سازی محوطه‌های اماکن و بافت تاریخی اقدامی اثربخش و بستری مناسب برای برگزاریِ هرچه باشکوه‌تر برنامه نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مراسم همزمان در سراسر کشور برگزار می شود افزود: این اقدام برای جذب مشارکت مردمی در امور مربوط به میراث فرهنگی و فرهنگ‌سازی‌های لازم در ترغیب جامعه محلی، انجمن‌های مردم‌نهاد، سمن‌ها و بخش خصوصی در تعاملات مربوط به حفاظت و نگه‌داری از آثار ارزشمند ملی و جهانی انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: این برنامه با هدف پاکسازی بافت تاریخی ، موزه ها و اماکن متبرکه انجام میشود و امید است این برنامه بعنوان الگویی در جهت پاسداشت ابنیه تاریخی و میراث گذشتگان قرار گیرد و تداوم یابد.

لازم به ذکر است در این مراسم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده، امامزاده سید رکن الدین و زندان اسکندر نیز  بازدید و از نزدیک از آخرین وضعیت نظافت این اماکن تاریخی برای ایام نوروز اطلاع پیدا کرد.

این مراسم به طور همزمان در بافت های تاریخی فهرج، میبد و اردکان نیز با حضور تشکل های مردمی اقدام پاک سازی صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.