یک فروند قایق نظامی وابسته به ائتلاف نظامی سعودی علیه یمن در اثر برخورد با مین دریایی منهدم شد.

انهدام قایق ائتلاف نظامی سعودی در ساحل یمن

 به گزارش «قدس آنلاین»،  یک قایق نظامی وابسته به ائتلاف نظامی عربستان علیه یمن، در ساحل شهر «المخاء» در استان تعز، در جنوب غرب یمن، منهدم شد.

یک منبع نظامی یمنی با اعلام این خبر به خبرگزاری رسمی این کشور (سبأ) اعلام کرد: یکی از قایق‌های نظامی وابسته به نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی، جمعه شب بر اثر اصابت با یک مین دریایی در ساحل غربی (شهر) المخاء منهدم شد و سرنشینانش را از دست داد.

این منبع تأکید کرد که «دلیرمردان ارتش و کمیته‌های مردمی، پاسخ قدرتمندانه خود به هر گونه نقضی از طرف ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در حریم آب‌های منطقه‌ای خود طبق منشورها و قوانین بین‌المللی، ادامه می‌دهد.

عربستان سعودی اخیرا در پی اعزام شبه‌نظامیان بیشتر و افزایش حملات هوایی مکرر، موفق شد بخشی از شهر المخا در تعز را تحت کنترل بگیرد تا از واکنش‌های دریایی نیروهای یمنی بکاهد و نیروهای ارتش یمن را از باب المندب دور کند، اما تاکنون در این امر ناموفق مانده است.

چندی پیش یک ناوچه پیشرفته نظامی عربستان که ساخت فرانسه است، هدف نیروهای یمنی قرار گرفت و از میدان نبرد خارج شد. پیشتر نیز یک کشتی نظامی آمریکایی که در اجازه نیروهای اماراتی متجاوز به یمن بود، هدف موشک قرار گرفته و منهدم شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.