آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با بیان "لازم است نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم اهتمام بیشتری داشته باشیم"، گفت: این مسئله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

آیت‌الله سبحانی بر لزوم تحقق مطالبه رهبری درباره حفظ قرآن تأکید کرد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله جعفر سبحانی  از مراجع عظام تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف؛ حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز قرآنی  سازمان اوقاف و اعضای ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن اظهار کرد: به هر میزان با قرآن آشنا شویم، به همان مقدار به فضائل اخلاقی نزدیک و از رذایل دور خواهیم شد.

وی افزود: توجه به قرآن و کلام وحی سبب ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود و از این منظر هم دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم باید تا جایی ادامه یابد که از هر ۱۰ میلیون جمعیت کشور، یک میلیون حافظ کلام وحی داشته باشیم و این مسئله موجب افتخار خواهد بود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: جای خرسندی است که سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به وظایف قرآنی خود و ترویج کلام وحی در نظام اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه سازمان‌های اوقاف در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، متولی امور دینی و قرآنی هستند، گفت: آموزش قرآن مسئله مهمی است که باید برای گسترش آن در سطح جامعه تلاش کنیم.

وی با تأکید بر توجه به محتوا و مبانی قرآنی کنار تجوید، تلاوت و حفظ کلام وحی عنوان کرد: ترویج قرآن سبب دوری و مصونیت جوانان از انواع گناهان و معصیت‌ها است ضمن اینکه تلاش در راستای توسعه این‌گونه فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، آبروی ایران و مذهب تشیع را حفظ می‌کند.

آیت‌الله سبحانی افزود: اگر عموم افراد جامعه حافظ و عامل به قرآن باشند، در حقیقت آبروی جمهوری اسلامی را حفظ خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.