تبریز- معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: به برکت ساخت خانه‌های بهداشت، عدالت سلامت در روستاها محقق شده و در همه روستاها پزشکان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

عدالت سلامت در روستاها/ درمانگاه‌های روستایی آذربایجان شرقی پزشک مقیم دارند

به گزارش قدس آنلاین، سعید شبستری صبح شنبه در دومین جلسه کمیته بیماری‌های خاص که در ساختمان معاونت سیاسی استانداری برگزار شد با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به بحث سلامت دارد اظهار کرد: در راستای توجه به مسئله سلامت جامعه، این دولت در حوزه‌های مختلف اقدامات مطلوبی انجام داده که یکی از این اقدامات توجه به بخش بیمارهای خاص است.

وی افزود: در سه سال گذشته بیماران خاص گلایه‌های فراوانی در حوزه بهداشت و سلامت داشتند که امروز در مقایسه با سه سال گذشته، مواردی از جمله کمبود تخت دیالیز، با افتتاح مجهزترین مرکز دیالیز کشور با مشارکت خیرین، این کمبودها برطرف شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان از لحاظ وجود پزشک متخصص مشکلی ندارد، ادامه داد: خوشبختانه شهرستان‌های استان، دارای پزشک متخصص بوده و در برخی از شهرستان‌ها از جمله ورزقان، ۷ پزشک متخصص وجود دارد.

وی همچنین ادامه داد: یکی از وظایف دولت، توجه به بخش عدالت در سلامت به تناسب وضعیت شهر و روستاهاست که در این باره نیز به برکت ساخت خانه‌های بهداشت در روستاها نیز این امر محقق شده، در همه روستا پزشکان مشغول خدمت‌رسانی هستند و هیچ روستایی بدون پزشک نیست چراکه درمانگاه‌های روستایی آذربایجان شرقی دارای پزشک مقیم هستند.

شبستری در ادامه به بیمه سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت در کشور، کار بزرگی است که به واسطهٔ این مسئله، ۱۱ میلیون نفر دفترچه بیمه دریافت کردند و از این تعداد ۶۵۰ هزار نفر، سهم مردم آذربایجان شرقی بوده است.

وی با بیان اینکه نواقصات و مشکلاتی در حوزه مختلف خدمت رسانی سلامت وجود دارد، ادامه داد: با این وجود، مراکز شیمی درمانی دولتی توسعه یافته و با توجه به گرانی داروهای بیماری‌های خاص، شرکت‌های داروسازی در کشور در حال توسعه هستند که امیدواریم نواقصات و مشکلات دیگر نیز به زودی در کشور برطرف شوند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه افزود: در پیشرفته‌ترین کشورها در مسئله سلامت نیز مشکلاتی وجود داشت که ما نیز برای برطرف کردن این مشکلات ساز و کارهایی پیدا خواهیم کرد تا راه سازمان‌های خدمت دهنده و خدمت گیرنده را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به پرداخت یارانه توسط دولت تصریح کرد: ای کاش به جای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم که حتی مشکل و دردی را از جامعه درمان نمی‌کند، این یارانه به کسانی اعطا می‌شد که دچار مشکلات ویژه از جمله بیماری‌های خاص بودند.

شبستری با اشاره به مشکل مطرح شده توسط یکی از حاضران در مورد مشکل خرید دارو توسط دانش آموز بنابی ادامه داد: نباید هیچ دانش آموزی به دلیل نبود توان مالی، از تحصیل جا بماند و ما نیز در این رابطه هر کاری انجام خواهیم داد تا این مشکل به زودی برطرف شود که امیدواریم با انعکاس به موقع این گونه اخبار، مانع بازماندن دانش آموزان از تحصیل شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.